سیاسی و اجتماعی

تلفن ثابت ایمن‌ترین و باصرفه‌ترین وسیله ارتباطی است

تلفن ثابت قدیمی‌ترین، ایمن‌ترین و باصرفه‌ترین وسیله ارتباطی است که شرکت مخابرات ایران هزینه زیادی برای نگهداری و پشتیبانی آن پرداخت و با دریافت حداقل هزینه به مشترکان ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،حبیب‌الله شبستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان است.
شبستانی اظهار داشت: تلفن ثابت وصل بودن به پریز و عدم وصل بودن، مشترک موظف به پرداخت این مبلغ است مگر اینکه امتیازش را واگذار کند.
وی دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارتخانه صمت مبنی بر اعمال افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت در قبوض مشترکان استان زنجان همزمان با کل کشور را قانونی دانست و تصریح کرد: برای مشترکان تلفن ثابت روستایی فعلا چنین دستوری ابلاغ نشده است.
مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان تعداد مشترکان تلفن ثابت استان زنجان را نزدیک به ۳۳۰هزار مورد اعلام کرد و گفت: شرکت مخابرات ۵۰سال سابقه خدمتگذاری دارد و نزدیک به ۱۸۰هزار کیلومتر عملیات فیبر نوری اجرایی شده که در اختیار مردم گذاشته شده است و از این پس تلاش می‌کنیم مثمر ثمر باشیم.
شبستانی هزینه تقریبی هر خط تلفن ثابت به لحاظ نیروی انسانی و پیمانکاری را برای شرکت مخابرات ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که برای هر مشترک مرکز استان زنجان ۱۵ هزار تومان و مشترک شهرهای استان زنجان ۱۰ هزار تومان از سوی ستاد تنظیم بازار کشور در نظر گرفته شده است که به صرفه نیست و به همین علت مجبوریم دستورالعمل مربوط را اجرایی کنیم.
وی عنوان کرد: هزینه‌های نیروی انسانی که ماهانه ۱۰میلیارد تومان را شامل می‌شود را هم باید در نظر گرفت، علاوه بر این هزینه‌های انرژی و پیمانکاری را هم باید لحاظ کرد.
مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان در ارتباط با ساماندهی نیروی انسانی در مخابرات هم گفت: ساماندهی نیرو مورد نظر است، مثلا ۲۵ نفر سال قبل بازنشسته شدند و این موضوع همچنان ادامه دارد.
شبستانی با بیان اینکه درآمد تلفن ثابت فقط مکالمه صوتی نیست و موضوع دیتا هم باید در آن لحاظ شود، اضافه کرد: هزینه‌های نگهداری بالاست، این در حالی است که ۱۲ سال است که هزینه تعرفه افزایش نیافته است.
وی با اشاره به اینکه شهریورماه امسال دستورالعمل جدید را ابلاغ کردند، افزود: در حالی هر ساله افزایش تعرفه در آب، برق و گاز را داریم اما سال‌هاست این مهم در خصوص تلفن صورت نگرفته بود.
مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان خاطرنشان کرد :بر اساس دستورالعمل موجود، کسانی که از طریق تلفن همراه مکالمه زیادی دارند متضرر نمی‌شوند، کسانی که از این خط استفاده نمی‌کنند می‌توانند امتیاز آن را به مخابرات بفروشند تا شرکت مخابرات آن را برای استفاده به متقاضیان جدید تحویل کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تلفن ثابت قدیمی‌ترین، ایمن‌ترین و باصرفه‌ترین وسیله ارتباطی است که شرکت مخابرات ایران هزینه زیادی برای نگهداری و پشتیبانی آن پرداخت و با دریافت حداقل هزینه به مشترکان ارائه می‌کند، اضافه کرد: هزینه مکالمه مشترک بیشتر از مبلغ تعرفه «حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت» باشد، مجموع کارکرد شهری، بین شهری و موبایل در صورت حساب محاسبه و منظور می‌شود.
مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان اضافه کرد: در صورتی که مجموع مکالمه مشترک شامل شهری، بین شهری و موبایل کمتر از حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت باشد، در آیتمی با عنوان «کسر خدمات مکالمه صوتی» در صورت حساب ماهانه درج می‌شود.
شبستانی با پرداخت این مبلغ، مشتریان مراکز استان‌ها (به جز تهران) از ۳۳۳۳دقیقه مکالمه شهری یا ۴۴۴دقیقه مکالمه بین استانی یا ۲۳۸دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره‌مند هستند.
وی حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در سایر شهرها را ۱۰هزار تومان اعلام کرد که در آیتمی با عنوان «خدمات مکالمه صوتی» درج شده است،تصریح کرد: با پرداخت این مبلغ، مشتریان سایر شهرها از ۲۶۶۶دقیقه مکالمه شهری یا ۳۵۵دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره‌مند هستند.
مدیرعامل مخابرات منطقه زنجان به حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت در شهر تهران که ۲۰ هزار تومان است اشاره کرد و گفت: این گزینه در آیتمی تحت عنوان خدمات مکالمه صوتی درج شده است که با پرداخت این مبلغ، مشتریان شهر تهران از ۴۴۴۴دقیقه مکالمه شهری یا ۵۹۲دقیقه مکالمه بین استانی یا ۳۱۷دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره‌مند هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا