اخبار ویژهاقتصاد

افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در حاشیه افتتاح مسکن محرومان گفت: طی تفام‌نامه ای بین سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن و استانداران موضوع ساخت مسکن محرومان به تعداد ۱۱۵ هزار واحد مبادله شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه امروز ۶۷ هزارمین واحد مسکن محرومان در کل کشور  افتتاح شد، بیان کرد: این دو هزارمین واحد بوده که در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت مسکن روستایی در سال جاری از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: بازپرداخت‌ها نیز از ۱۵ به ۲۰ سال افزایش یافته است و به بانک‌های عامل اعلام شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه استان زنجان در شناسایی و معرفی به بانک‌ها پیشتاز بوده است، عنوان کرد: در زمینه قراردادها نیز طبق برنامه‌ریزی اتفاق افتاده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه برای حمایت از محرومان در ساخت مسکن تسهیلات وام با وجود افزایش ۵۰ درصدی بازپرداخت افزایش چندانی نداشته است، گفت: این تسهیلات برای یک واحد ۶۰ متری هزینه ۶۰ تا ۷۰درصدی ساخت مسکن را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده که در آن زمان تنها ۷ درصد از مسکن‌ها مقاوم‌سازی شده بود، بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۹۰ هزار به بهره بردار رسیده است که در کنار ۶۰۰ هزار واحد روستایی در حوادث طبیعی مقاوم ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجچموع مسکن‌های روستایی مقاوم کشور به ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد رسیده که در مقایسه با ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار واحد روستایی براساس سرشماری ۱۳۹۵ تقریبا ۵۰ درصد واحدها را شامل می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۵ این رقم به ۷۰ درصد برسد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا