اقتصاداخبار ویژه

تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت است

تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت است و این موضوع پیش از این به آمریکا و چند کشور اروپایی منوط شده بود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: سال گذشته میزان رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در کشور به ۹.۵ درصد رسید.
دکتر مهدی برادران در آیین گرامیداشت روز اصناف، صنعت و تجارت در استان زنجان افزود: رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در دولت گذشته ۱.۷ درصد بود ولی میزان رشد این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال گذشته نیز به ۹.۵ درصد افزایش یافت.
وی تصریح کرد : این آمارها حاکی از آن است که بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می کند و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رییس جمهور بر پاسخگویی دولت اشاره کرد و گفت: این رویکرد در ۲ سال اخیر در پیگیری مسائل و مشکلات از سوی دولت قابل مشاهده است.
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت به پیگیری ها جهت گره گشایی از مشکلات اشاره کرد و افزود: شمار جلسات منظم در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها طی فعالیت دولت سیزدهم هم از حیث تعداد و هم از لحاظ اثربخشی با همه سال های گذشته برابری می کند.
برادران با بیان اینکه عزم دولت عزم کاری برای اصلاح امور است، خاطرنشان کرد: اکنون یکی از دغدغه ها جذب نیروی کار در برخی استان ها برای واحدهای تولیدی است.
وی همچنین به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاریهای شانگهای اشاره کرد و ادامه داد: این ظرفیت موجب تسهیل دسترسی به بازارهای بزرگ خواهد شد.
برادران با بیان اینکه دنیا صرفا چند کشور خاص نیست، تصریح کرد: تعامل با کشورهای همسایه و کشورهای بزرگ در دستور کار دولت است و این موضوع پیش از این به آمریکا و چند کشور اروپایی منوط شده بود.
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش پایانی سخنان خود به رویکردهای وزیر جدید این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: تنظیم‌گری بدون دخالت دولت در سرکوب قیمت ها از جمله این رویکردها است و امیدواریم این جهت گیری موجب رشد بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا