سیاسی و اجتماعی

بهزیستی خدمات ارزنده‌ای به اقشار محروم جامعه ارائه می‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان دردیدار با مدیر کل و جمعی از کارکنان بهزیستی به مناسبت بزرگداشت هفته بهزیستی گفت: در بهزیستی خدمات ارزنده ای به جامعه هدف انجام شده است و در این چند سالی که شاهد فعالیت و خدمات بهزیستی نسبت به جامعه هدف بودیم  شکایات بسیار کم شده است.

آیت الله خاتمی افزود: بدون شک وقتی نیم‌نگاهی به عملکرد و جامعه هدف بهزیستی به عنوان دستگاه حمایتی می‌اندازیم، خواهیم دید که بهزیستی خدمات ارزنده‌ای را به جامعه هدف که جزو اقشار محروم جامعه نیز به شمار می‌روند، ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: خدمت به اقشار محروم که توانایی دفاع از حقوق خود را ندارند لذت بخش است و آثار خدمات برای نیازمندان واقعی است و خدمت به نیازمندترین اقشار مردم مایه توفیق و خشنودی خداوند است.

وی با تاکید بر انجام مشاوره ژنتیک در بین زوجین اظهارکرد: بی‌توجهی و ناآگاهی اغلب مردم پیرامون فواید آزمایش ژنتیک، از جمله مهمترین دلایل بروز بیماری های ژنتیکی و معلولیت ها است و وجود این مساله علاوه بر صرف هزینه های هنگفت، مشکلات متعدد اجتماعی را به دنبال دارد بنابراین در بحث معلولیت باید جوانان حساس‌تر باشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در خصوص معضل طلاق خاطرنشان کرد: قطعا مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج بر کاهش نرخ طلاق تاثیر جدی دارد همانگونه که قرآن می فرماید اختلاف طبیعی است ومهم مدیریت آن است.

وی یادآورشد: اصل زندگی بر پایه تفاهم، عفو، اغماض و گذشت است و در صورت بروز مشکل  مراجعه به مراکز مشاوره برای ارتقای سلامت روان، امری اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در این دیدار با تاکید بر رشد شاخص های بهزیستی درسال گذشته، از خیرین تقدیر نمود و اظهار داشت :مردم دیار کریمیان در سال گذشته نزدیک به ۱۶میلیارد تومان بصورت نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف بهزیستی کمک کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا