اقتصاد

عدم قطع مستمری با دریافت تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی

دریافت تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه دریافت تسهیلات اشتغالزایی از بهزیستی منجر به قطع مستمری نمی شود، گفت: افراد مستمری بگیر، پشت نوبت دریافت مستمری وگروه های دریافت کننده چرخه خدمات از بهزیستی جزو جامعه هدف بهزیستی هستند و می توانند از تسهیلات اشتغال زایی استفاده کنند.
دکتر روح اله خدابنده لو افزود: خروج از پوشش مستمری مستلزم پیگیری، ارزیابی و اطمینان از سطح توانمندی اقتصادی خانواده در تامین حداقل نیازهای اساسی زندگی است.
وی بیان کرد: بهزیستی در رابطه با اشتغال جامعه هدف خود تسهیل‌گری می‌کند و سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.
خدابنده لو با تاکید بر توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال پس از فرا گرفتن روشهای کسب و کار و مهارت لازم گفت: تسهیلات صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار جویای کار واقع در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۶۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب قابل پرداخت است.
وی با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌ سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.
سرپرست بهزیستی در خصوص اعطای تسهیلات به کارفرمایان عنوان کرد: این سازمان مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی در نظر گرفته است وکارفرمایان با ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: ترمیم حقوق، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و …از جمله حمایت های بهزیستی در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان است و بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف این اداره انتخاب می کنند و همچنین کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری این افراد اقدام نموده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت نمایند، می توانند علاوه بر دریافت مشوق هایی چون وام کم بهره از خدمات پرداخت حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد برای نیروی بکار گرفته شده نیز بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا