ورزش

برگزاری ۱۱۵ کارگاه آموزشی ازدواج به صورت مجازی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج ساعتی پیش با حضور رئیس شورای هماهنگی بانک ها برگزار شدف گفت: اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در راستای ترغیب جوانان به ازدواج و تسهیل گری در این مسیر بوده است.

علی خلیلی با اشاره به اینکه محوریت فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان در حوزه ی ازدواج  در راستای فرهنگ سازی درست برای شکل گیری ازدواج آسان بوده است افزود: دستگاه های متعددی در این راستا مسؤولیت دارند که هر یک در محورهای دیگر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱۵ کارگاه آموزشی ازدواج به صورت مجازی و حضوری در سال ۹۹، اظهار داشت: مشاوره و آگاهی بخشی از مهم ترین مسائل در بحث ازدواج است.

مدیر کل ورزش و جوانان تصریح کرد: مراکز مشاوره ازدواج استان از ۲ مرکز در سال ۹۶ به ۹ مرکز در سال۹۹ افزایش داشته است و این مراکز در دوران کرونا با راه اندازی کمپین مشاوره رایگان به زوج های جوان به صورت مجازی و حضوری فعالیت داشته اند و به ۲۴۰ نفر به صورت رایگان و در ۳۵ جلسه مشاوره داده اند.

وی در ادامه از تهیه ۱۰ جهیزیه برای جوانان در سال ۹۹ و ادامه این اقدام خداپسندانه در سال ۱۴۰۰خبر داد و افزود: مجمع خیرین استان زنجان نیز ثبت رسمی شده است و بزودی فعالیت خود را در راستای تسهیل گری در حوزه ازدواج آغاز می کند.

خلیلی با اشاره به تاکید ستاد کرونا به برگزاری برنامه ها به صورت مجازی اظهار داشت: با راه اندازی پویش های و جشنواره های ازدواج جوانان در این راستا فعال بوده ایم.

در ادامه دادگر رئیس شورای هماهنگی بانک ها نیزبا بیان اینکه شبکه بانکی استان زنجان متشکل از ۱۴ بانک عضو کمیسیون هماهنگی  بانک ها رتبه ی عالی در سطح کشور در سال ۹۹ را کسب کرده است تصریح کرد: ۱۱۳۳۲فقره وام ازدواج به مبلغ ۵۸۶ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کردیم که این مبلغ شامل ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر است.

وی در ادامه از افزایش این مبلغ به ۷۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: در صورتی که داماد و عروس به ترتیب زیر ۲۵ و ۲۳ سال باشند (وام عروس زیر ۱۸ سال در سیستم به نام قیم او ثبت می شود) این مبلغ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد و در صورتی که هر یک از آن ها خانواده ایثارگر باشند وام دریافتی آن ها دو برابر خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی بانک ها با بیان اینکه در سه ماهه ی اول سال جاری ۳۱۹۱ فقره وام ازدواج معادل مبلغ ۲۳۳ میلیارد توامن پرداخت شده است و هنوز ۳۶۰۰ نفر در نوبت دریافت این وام هستند تصریح کرد: مدت بازپرداخت این وام ۱۰ ساله و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است و مبلغ اقساط آن زیر یک میلیون تومان است.

وی همچنین اعلام کرد: تاریخ عقد متقاضیان باید از ۹۷/۱/۱به بعد باشد و نیازی به کارت سربازی برای آقایان ندارد و هر ایرانی می تواند برای یکبار از این وام استفاده کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا