پزشکی و سلامت

برگزاری نخستین جشنواره سلامت و رسانه در زنجان  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دوشنبه ۲۱ تیرماه در جلسه هم‌اندیشی برگزاری نخستین جشنواره سلامت و رسانه استان زنجان باحضور اصحاب رسانه استان از برگزاری نخستین جشنواره سلامت و رسانه در استان خبر داد و گفت: رسانه‎‌ها می‌توانند آثار خود را در بازه زمانی یکم تیرماه ۱۳۹۸ تا یکم تیر ۱۴۰۰ جهت ارزیابی به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند .

دکتر مصطفی محمدی افزود: کرونا همه ما را به چالش کشیده و در این خصوص اگر واقعا هوشیار باشیم می‌توانیم مسیر درست را هم بشناسیم و هم در این مسیر درست، مصمم حرکت کنیم، و اگر غافل بشویم و یا کرونا را نادیده بگیریم، آسیب جدی خواهیم دید .

وی اظهار داشت: کرونا با جهش ژنتیکی و به راه انداختن دومینوی موج‌های مکرر در صدد تغییر رفتار و فرار از دست ما و آنتی بادی‌هایی است که می‌خواهند این ویروس را محدود و یا نابود کنند .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ما هم باید بپذیریم که کرونا سال‌ها خواهد بود و با در نظر گرفتن کرونا حتما باید در برنامه‌ها و سبک زندگی، سبک کسب و کار، سبک مدیریتی و حکمرانی تجدید نظر کنیم تصریح کرد: ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم که کرونا برود ، زیرا فرصت‌ها را از دست می‌دهیم .

دبیر جشنواره سلامت و رسانه با تاکید براینکه ما نمی‌توانیم به گذشته برگردیم و مثل گذشته عمل کنیم اظهار داشت: عصر جدیدی با کرونا شکل گرفته و در این راستا، نیازمند تفکر و برنامه جدید با رویکرد جدید هستیم .

دکتر محمدی با بیان اینکه باید فعالانه عمل کنیم و فرصت تهدید کرونا را به فرصت تغییر و تحول و توسعه خدمت به مردم تبدیل کنیم، تصریح کرد: ما برای تغییر در دیگران مصداق آیه شریفه “ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم” نیازمند تغییر و تحول در خودمان هستیم .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز داشت: تغییر در دانشگاه با محوریت روابط عمومی و رسانه‌ها، برای این است که بتوانیم موج و جریان تغییر، و تحول و توسعه را با کمک هم و در کنار هم به راه بیاندازیم، چراکه دانشگاه و سلامت یک حوزه سیاسی و جناحی نیست و نباید این مسائل، خللی در توسعه دانشگاه، تولید علم و فناوری و خدمت به مردم ایجاد کند، و برای این کار نیازمند همدلی، همگرایی و کار حرفه‌ای هستیم، و این جشنواره به فضل الهی و همت شما عزیزان رسانه، زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر با رویکرد جدید را فراهم خواهد کرد .

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف پرامید و اعتمادساز، نیازمند شناخت بیشتر و دقیق‌تر رسانه‌ها از حوزه سلامت، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و چالش‌ها، مشکلات و موانع هستیم .

دکتر محمدی یادآور شد: این جشنواره با هدف ایجاد وحدت، همدلی، همفکری و هم‌افزایی بین خادمین نظام سلامت و اصحاب فرهیخته رسانه، اعتمادسازی و امیدآفرینی عمومی نسبت به حوزه سلامت به عنوان سرمایه اجتماعی و ضرورت اساسی و پیش نیاز مهم برای فرهنگسازی و ارتقای سطح سلامت جامعه، ارتقاء سطح سواد و مهارت عمومی در حوزه سلامت، ارتقاء سواد رسانه و رجوع به رسانه‌‎های مرجع و منابع موثق خبری، اقناع‌سازی، فرهنگسازی و اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی مردم در حوزه سلامت، شکل‌گیری پروتکل‌های اجتماعی و اجتماعی‌سازی سلامت، افزایش مشارکت‌های عمومی و همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم با حوزه سلامت در راستای اجتماعی‌سازی سلامت برگزار می‌شود .

دبیر جشنواره سلامت و رسانه بخش‌های فراخوان این جشنوراه را در بخش خبر، گزارش، عکس، مصاحبه، تیتر، مقاله، یادداشت و سرمقاله، طراحی گرافیک (تایپوگرافی، اینفوگرافی،صفحه آرایی، دیزاین و…) عنوان کرد .

وی ادامه داد : این جشنواره در نظر دارد تا با تقویت کار تخصصی و حرفه‌ای و اخلاق محور استفاده از ظرفیت عظیم و بی‌بدیل اصحاب رسانه در بخش رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌های و پایگاه های خبری و دیزاین‌های دو سال اخیر و در ۸ محور ذیل با رقابت سالم و سازنده بنای نخستین جشنواره استانی سلامت و رسانه را بنیان گذاشته و زمینه‌ساز تقویت و توسعه تعامل فیمابین برای ارتقاء سطح سلامت مردم و اجتماعی سازی سلامت را فراهم نماید.

دکتر محمدی افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند آثار تولیدی خود در بازه زمانی ۱/۴/۱۳۹۸ لغایت ۳۱/۴/۱۴۰۰ را، که در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان و نشریات سراسری (ویژه استانی) منتشر شده باشد، به این جشنواره ارسال نمایند .

در ادامه مدیران مسئول خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات ضمن استقبال از رویکرد و ابتکار دانشگاه درخصوص برگزاری جشنوراه سلامت و رسانه، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درخصوص جشنواره، و همچنین راه‌های توسعه تعامل و همکاری فی‌مابین دانشگاه و رسانه‌ها، و رفع موانع فراروی این تعامل و همکاری مشترک به ویژه در شرایط متاثر از کرونا پرداختند .

در این جلسه مقرر شد، نشست تکمیلی با هدف تدوین برنامه و استراتژی در قالب اتاق فکر سلامت و رسانه تشکیل، و برنامه عملیاتی و نقشه راه مورد نظر با حضور ریاست دانشگاه مشخص و اجرایی گردد .

در این نشست مدیر خانه مطبوعات، مسئولان خبرگزاری ایرنا، فارس، مهر، بسیج، سایت اطلاع‌رسانی زنجان، پایگاه خبری همدلی زنجان، پایگاه مهر زنجان، پایگاه خبری میهن نیوز، پایگاه خبری پیام ملت و هفته نامه عصر ملت، پایگاه خبری فاونا، پایگاه خبری آسمان زنجان، روزنامه قدس، نشریه ندای شهروند، موج بیداری، صدای زنجان و جمهوری اسلامی حضور داشتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا