پزشکی و سلامت

مامان گلی جعلی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان، از جعل علامت استاندارد شناسایی شده مربوط به ادویه در انواع مختلف با نام تجارتی مامان گلی خبر داد.

سیروس صارمی، سرپرست اداره کل استاندارد استان افزود: گزارش های میدانی بازرسان این اداره کل، حاکی از توزیع و فروش محصول ادویه (در انواع مختلف) با علامت استاندارد جعلی در سطح مراکز عرضه استان می باشد. این محصولات که با نام تجاری مامان گلی با علامت استاندارد جعلی در فروشگاهها عرضه می شود، فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران می باشد.

صارمی با اشاره به اینکه جعل علامت استاندارد یکی از مشکلات عمده محسوب می شود، گفت: طبق تبصره ماده ۷۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین المللی و به منظور القاء شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین المللی استفاده کند به حداکثر مجازات مقرر در این ماده، محکوم می شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان، ضمن هشدار به متخلفان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده محصول فوق و سایر موارد مشابه، موارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان، اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان این اداره کل نسبت به جمع آوری آنها اقدام لازم را انجام دهند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا