اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

فاصله ریلی زنجان به تهران باید به دو ساعت برسد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، استاندار زنجان در شورای اداری زنجان که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیأت دولت اظهار داشت: راه اندازی راه آهن دو خطه زنجان و قزوین نیازمند حکم حکومتی است که نیاز مبرم به بهره برداری برسد.

دکتر افشارچی افزود: ما باید فاصله زنجان تا تهران را از ۵ ساعت به ۲ ساعت برسانیم که موجب توسعه استان خواهد شد.

وی در ادامه با معرفی استان زنجان اظهار داشت: محصولات بسیار خوبی در استان زنجان داریم؛ پتانسیل معدنی، قطب تولید فرش، محصولات کشاورزی در ماهنشان یکی از آنهاست.

استاندار زنجان اضافه کرد: قطب تولید سیب زمینی و گندم، آرامگاه قیدار نبی و مناطق گردشگری در خدابنده گویای پتانسیل های استان زنجان است.

افشارچی گفت: خرمدره، سلطانیه و ابهر صنعتی ترین شهرستانهای استان با پتانسیل معدن سنگ آهنگ، محصولات سلولزی، کفش، سیم و کابل، زنجیره تولید مرغ کمک شایانی به اقتصاد کشور می کنند.

استاندار زنجان افزود: طارم با زیتون، انار و زنجان مرکز تولید صنایع دستی، قطب تولید سرب و روی کشور، مرکز تولید و نگهداری دام سبک کشور چند قلوزایی در ابعاد ۱۰۰ هزار رأس از دیگر پتانسیل های استان زنجان محسوب می شوند.

دکتر افشارچی در ادامه به حق آبه استان اشاره کرد و گفت: سدهای موجود و سدهایی که قرار است ساخته شوند، برای استان زنجان کافی نیستند و به شدت پیگیری خواهیم کرد.

شورای اداری زنجان با حضور دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیأت دولت و امام جمعه شهر و مدیران استان در دانشگاه زنجان برگزار شد.

خبرنگار: نرگس محمودی کد ۴۶۳۶

۱۴۰۰/۰۸/۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا