پزشکی و سلامت

بیمه سلامت هوشمند خواهد شد

بیمه سلامت در حال حرکت به سمت هوشمند سازی است تا بتواند خدمت‌رسانی‌های خود را به صورت به‌روز ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سعید کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه بیمه سلامت با ۵۲۸ مرکز ارائه خدمت، قرارداد دارد اظهار داشت: ۸۰ درصد از بیمه‌شدگان بیمه سلامت حق سرانه پرداخت نمی‌کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تعداد مراکز جامع روستایی طرف قرارداد را در سطح استان زنجان ۸۴ مرکز اعلام کرد و گفت: آمار مراجعه سرپایی و بستری روزانه بیمه‌شدگان به مراکز درمانی به ترتیب ۵ هزار و ۳۰۰ مورد است.
کرمی به ارائه خدمت بیمه سلامت به ۸۹۲ بیمار خاص اشاره و تصریح کرد: در چند وقت اخیر اقدامات شاخص خاصی برای کمک به بیمه‌شدگان انجام شده که رایگان شدن دهک‌های ۴ و ۵ علاوه بر دهک‌های یک تا ۳ و همچنین تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی برای دهک‌های ۶ تا ۹ بود.
وی به استمرار ارائه خدمات به بیماران صعب‌العلاج در پی تاسیس صندوق حمایت از این بیماران اشاره کرد و افزود: این خدمات در ۵۱ بسته خدماتی و برای ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج تعریف شده است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۲ قلم تجهیزات، ۶۳ قلم دارو ، ۵۶ قلم آزمایشگاه، ۲۰ خدمت جراحی، هفت خدمت تصویر برداری جزو تعهدات‌ بیمه های پایه قرار گرفته است، اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۰۲ مرکز طرف قرارداد در سطح کشور خدمات ناباروری به زوج های متقاضی ارائه می کنند که سهم استان ۲ مرکز فوق تخصصی آیت الله موسوی و یک مرکز سطح ۲ بیمارستان الغدیر ابهر است‌.
این مسئول با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباوری جزو تعهدات بیمه های پایه قرار دارد، اظهار داشت: برای خدمت رسانی بهینه امکان انعقاد قرارداد ماماها با بیمه سلامت فراهم شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: برای تسهیلگری امور بیمه شدگان روستایی، برای درمان های ناباروری رعایت نظام ارجاع جزو شروط قرار ندارد.
کرمی به یکی دیگر از اقدامات دولت در ارتباط با خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اشاره کرد و گفت: این موارد بیمارهایی را شامل می شود که درمان قطعی ندارد و ‌بر اساس تصویب هیات وزیران ۲۷شهریور سال گذشته تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با تولی‌گری سازمان بیمه سلامت ابلاغ و اجرایی شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تصریح کرد: با حذف دفترچه درمانی دسترسی فرد به سوابق پزشکی و اعتبار بیمه حذف شده بود که با طراحی سامانه شهروندی فرد می‌تواند از همه سوابق پزشکی، اعتبار بیمه‌نامه و … مطلع شود، همچنین تلفن پاسخگویی ۱۶۶۶نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان است.
وی خاطرنشان کرد: در بیمه سلامت پوشش بیماران مجهول‌الهویه نیز انجام می‌شود.
گفتنی است، بیمه در حال حرکت به سمت هوشمند سازی است تا بتواند خدمت‌رسانی‌های خود را به صورت به‌روز ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا