پزشکی و سلامت

انجام امور تخصصی نوزادانِ دارای ناهنجاری مادرزادی در موسسه محکم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مهندس حسین طاهری در آئین افتتاح موسسه خیریه محکم در زنجان که روز چهارشنبه ۱۵تیر در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: این موسسه ابتدا در تهران آغاز به کار کرد و پس از گسترش فعالیت‌های خود، هم‌اکنون در ۱۵استان، دارای شعبه است.
وی ضمن بیان تاریخچه‌ای از فعالیت موسسه خیریه محکم، افزود: این تشکیلات با تجمیع امکانات پزشکی و بسیج مردمی و خیرین، به عنوان مرجعی رسمی برای انجام امور تخصصی مربوط به نوزادانِ دارای ناهنجاری مادرزادی، در حال فعالیت است.
رئیس هیئت امنای موسسه خیریه محکم خاطرنشان کرد: در صورتی که مراجعین، توانایی پرداخت هزینه‌های درمان و دارو را نداشته باشند، این هزینه‌ها از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه موسسه خیریه محکم دارای ارکانی است و هیئت امناء یک رکن آن است، گفت: هیئت امناء متشکل از پزشکان، افراد معتمد و اثرگذار و خیرین می‌باشد و معمولا در رأس آن، نماینده ولی فقیه در استان و یا امام جمعه شهرستان حضور دارد.
مهندس طاهری، رئیس هیئت امنای موسسه خیریه محکم در هر استان را، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آن استان معرفی کرد و افزود: امور اجرایی موسسه، به عهده‌ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین ایشان و افرادی که از ناحیه‌ی ایشان مسئولیت دارند، است.
وی خطاب به داوطلبان عضویت در هیئت امنای موسسه، تصریح کرد: این عضویت نباید صرفا با هدف کسب اعتبار باشد بلکه تلاش برای ارتقاء موسسه و افزایش بیماران تحت پوشش، باید از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای هیئت امنا باشد.
رئیس هیئت امنای موسسه خیریه محکم خاطرنشان کرد: بعد از تعیین هیئت امناء، هیئت مدیره موسسه شکل می‌گیرد به این ترتیب که طی انتخاباتی بین اعضای هیئت امناء، ۵نفر از آنان به عنوان اعضای اصلی و ۲نفر به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره موسسه انتخاب می‌شوند و در نهایت از بین اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس، خزانه‌دار و منشی انتخاب می‌شود.
وی افزود: هر تشکیلات این چنینی، نیاز به یک بازرس رسمی دارد که طی انتخاباتی بین اعضای هیئت امناء، مشخص می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا