سیاسی و اجتماعی

رفع مشکلات جامعه کاگری نیازمند تعامل بیش از پیش است

رفع مشکلات جامعه کاگری نیازمند تعامل بیش از پیش است

 

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،  در جلسه دیدار اعضای هیات اجرایی خانه کارگر، با رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان، مهدی رنگ رونا، با اشاره به اهمیت ارتباطات فعالین حوزه صادرات استان با تشکل خانه کارگر استان زنجان، اظهار داشت: افزایش بیش از ۵۰ درصدی دستمزدها برای جامعه کارگری و کارفرمایی دراین شرایط ، مشکلاتی را بوجود آورده است.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان، با بیان اینکه شرایط اقتصادی جامعه نباید تاثیری بر شرایط زندگی و اقتصاد جامعه کارگری داشته باشد و شرایط زندگی را طاقت فرسا کند، ادامه داد: ضروری است که در حوزه توسعه تولید و اشتغال مدیریت مطلوب شود.

وی، با اشاره به نبود کارگران متخصص در حوزه های تولیدی استان و کشور ، تاکید کرد: دلایل زیادی در این خصوص دخیل هستند که این موضوع امروز یکی از دغدغه های اساسی کارفرمایان در واحد های تولیدی است.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان، ایجاد کارگاهها و مراکز آموزشی برای متقاضیان حتی فارغ التحصیل دانشگاهها و افراد فعال در واحد های تولیدی استان را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: جامعه کارفرمایی و کارگری موثر باید دست در دست هم این دغدغه را از بین ببرند.

وی، با شاره به مشارکت و تعامل بخش خصوصی در این راستا، یادآورشد: ضروری است با هم افزایی مجموعه های جامعه و تشکل های کارگری برای تعلیم و تربیت نیروی مولد در استان اقدامات اساسی از طریق متولیان این حوزه انجام بگیرد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان، با تاکید بر لزوم آموزش افراد متخصص در حوزه های مختلف اشتغال برای ورود به واحد های تولیدی، افزود: تعامل و مشارکت مطلوب بین جامعه کارگری و کارفرمایی باید با ایجاد همدلی در سازندگی کشور صورت بگیرد تا شاهد آثار مثبت توسعه روز افزون در تعالی جامعه باشیم.

به گفته رنگ رونا تقابل در این زمینه جوابگو نخواهد بود، رفع مشکلات جامعه کاگری نیازمند تعامل بیش از پیش است.

وی، با بیان اینکه تشکل خانه کارگر می تواند خیلی قوی تر از گذشته در راستای احقاق حق و حقوق این قشر از جامعه عمل کند، تاکید کرد: ضروری است این تشکل ها بیشتر از پیش تقویت و مورد توجه برای همسویی تولید و اشتغال شوند.

اصغر نجاری ، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به رویکرد خانه کارگر در خصوص ایجاد تعامل بین کار گر و کارفرما و مشارکت صاحبان صنایع استان، اظهار داشت: در خانه کار گر استان زنجان خدمات مختلفی به صورت رایگان و و تخفیفی به اعضا داده می شود.
.
دبیر اجرایی خانه کار گر زنجان، با اشاره به انعقاد قرارداد ایجاد کارگاههای آموزشی با اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان، برای بهبود کیفیت جامعه مولد استان زنجان، خبر از برگزاری کارگاهها و کلاسهای مختلف فنی و حرفه ای توسط متخصصین فعال در حوزه های صنایع استان برای تعلیم نیروی کار مورد نیاز واحدهای تولیدی استان داد.

نجاری، با بیان اینکه مجوز های لازم آموزشهای بین کارگاهی اخذ شده است، ادامه داد: در صدد برگزاری دوره های آموزشی تخصصی منجر به کار در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر استان هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، دراین خصوص، تاکید کرد: تعامل بین متولیان حوزه اشتعال، کارگری و کارفرمایی و دستگاههای اجرایی استان می تواند کار گشا برای آموزش و تربیت نیروهای کار واحد های تولیدی توانمند برای استان باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا