اقتصاد

ابلاغ برنامه تامین برق صنایع کشور برای تابستان ۱۴۰۲

بر اساس اطلاعیه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و صمت، برنامه تامین برق صنایع کشور برای تابستان امسال با هدف تولید حداکثری در سال رشد تولید تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،بر اساس اطلاعیه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و صمت، برنامه تامین برق صنایع کشور برای تابستان امسال با هدف تولید حداکثری در سال رشد تولید تدوین و ابلاغ شد.
گفتنی است، برنامه تامین برق صنایع کشور برای تابستان امسال به نحوی تدوین شده که صنایع به سه گروه تقسیم می‌شوند.
در گروه “الف”، برق مورد نیاز همه واحد‌های صنعتی کوچک و واحد‌های صنفی- صنعتی به ویژه کارگاه‌های تولیدی کوچک (حدود ۵۸۰ هزار واحد صنعتی) که بیش از ۹۰ درصد کل واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور را شامل می‌شود، بدون هیچ محدودیتی تأمین خواهد شد.
در گروه “ب”، برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰ کیلووات نیز از ۲۰ خرداد تا ۱۷ شهریور در شش و نیم روز هفته به طور کامل تأمین خواهد شد و صرفاً نصف روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند کرد.
با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، امکان جبران محدودیت این نصف روز و تولید حداکثری برای این واحد‌ها در سایر ایام هفته (شش روز و نیم) با جابه‌جایی ساعات کاری حتی به صورت شبانه‌روزی فراهم است.
در گروه “ج”، برق مورد نیاز صنایع بزرگ (حدود ۳۰۰ واحد صنعتی) مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و وزارت صمت در دوره تعیین شده، تامین می‌‍شود.
مشارکت این واحد‌ها از طریق جابجایی بخشی از بار مصرفی آن‌ها از ساعات اوج به ساعات غیر اوج و نیز مدیریت زمان بهره‌برداری از تجهیزات وابسته به انرژی در برنامه‌های مدیریت مصرف بوده و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی مورد نیاز این واحد‌ها بطور حداکثری تامین می‌شود.
انرژی مورد نیاز صنایع مهم مانند سیمان نیز متناسب با نیاز تولید آن‌ها در این دوره و در طول شبانه روز تامین می‌شود.
برنامه تفصیلی تامین برق صنایع مشمول گروه‌های “ب” و “ج” طی جداول مشخص توسط دو وزارتخانه نیرو و صمت ابلاغ شد و طبق اعلام وزارت نیرو‏، تأمین برق صنایع در صورت بروز مشکلات فنی، حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی از این قاعده مستثنی خواهد بود.
وزارت نیرو همچنین همه صنعتگران درخواست کرده که مانند گذشته با همکاری خود برای مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف و جابه‌جایی آن به ساعات کم باری و موکول کردن تعمیرات سالانه خود به این دوره، ضمن تولید حداکثری محصولات، صنعت برق کشور را در تامین برق پایدار مورد نیاز همه بخش‌های کشور یاری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا