اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

لزوم تجهیز به دانش روز در عصر دیجیتال

در عصر دیجیتال مجهز شدن به دانش روز نرم افزاری، سخت افزاری، پیشگیری و صیانت، یک ضرورت است.

گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس کل دادگستری زنجان گفت : امروز باید خودمان را مجهز به دانش فضای مجازی روز اعم از نرم افزاری و سخت افزاری ،پیشگیری و صیانت کنیم و با کسانی که از این بستر بر علیه اشخاص ، اموال و امنیت کشور فضا سازی و اقدام می کنند مقابله کنیم.
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در همایش جرایم نوظهور سازمان یافته سایبری و استناد پذیری ادله دیجیتال گفت : یکی از موضوعات مهمی که در برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ قوه قضاییه به آن توجه شد موضوع آموزش است و این همایش مشترک قضایی و انتظامی در راستای اجرای همین برنامه است.
رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه همه ما به حضور و زندگی در فضای مجازی ناگزیر هستیم ادامه داد : در عصر حاضر ارائه خدمات در حوزه های مختلف در این بستر انجام می شود و دستگاه قضایی هم در انجام وظایف از این فضا استفاده می کند و استفاده درست از این فضا فرصت خدمت مضاعف را فراهم می کند اما باید مراقب تهدیدات فضای مجازی هم بود .
وی با اشاره به درخشندگی چشمگیر پلیس فتا علی رغم اینکه یک سازمان نوظهور است اظهار کرد :امروز پلیس فتای جمهوری اسلامی در مقایسه با پلیس فتای سایر کشور ها سرآمد است. این مقام قضایی تأکید کرد : امروز ما باید خودمان را به دانش فضای مجازی روز مجهز کنیم و با کسانی که از این بستر بر علیه اشخاص ، اموال و امنیت کشور فضا سازی و اقدام می کنند مقابله کنیم .
رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به نقش مستقیم و موثر فضای مجازی در اغتشاشات اخیر در کشور تصریح کرد : در حوادث اخیر دشمنان نظام با سوء استفاده از این فضا با تمام امکانات در جهت ناامن کردن کشور تلاش کردند اما با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور انقلابی و جهادی مردم در صحنه و اقدامات مقابله ای در فضای مجازی این بار هم مانند گذشته توطئه دشمنان خنثی شد .
صادقی نیارکی با بیان اینکه استفاده درست از فضای مجازی در ارائه خدمات سریع و با حجم بالابه مردم بسیار موثر است ادامه داد : در کنار محاسن استفاده از فضای مجازی باید مراقب معایب و آسیب های این فضا نیز بود .
وی خاطر نشان کرد : در عصر دیجیتالی و مجازی جامعه قضات ما در امر قضاوت نیازمند آشنایی دقیق به فضای مجازی و آموزش در این حوزه می باشند و برگزاری چنین دوره هایی در فرایند رسیدگی به پرونده ها بسیار موثر خواهد بود .
لازم به ذکر است در این همایش سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان ، دادستان مرکز استان ، معاونین دادگستری استان ، دکتر نوروزی رئیس مرکز ملی مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا ، روسا و دادستانهای حوزه های قضایی استان ، قضات و مدیران دفاتر دادگستری استان نیز حضور داشتند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا