اخبار ویژهاقتصاد

افتتاح سه طرح زیست‌ محیطی در استان زنجان

آیین افتتاح ۱۰۲ پروژه محیط زیستی کشور به صورت وبینار همزمان در ۱۹ استان با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در مراسم افتتاح توسعه تصفیه‌خانه کارخانه نیک ریس زنجان گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه محیط زیستی کشور است که به مناسبت هفته جهانی محیط زیست در زنجان به بهره برداری رسید.
محمدرضا یافتیان افزود: پروژه تصفیه خانه شیمیایی بیولوژیکی در وسعت ۲۴ هکتار با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال است که در شرکت ریسندگی و بافندگی نیک ریس زنجان افتتاح شد.
وی با اشاره به اینکه برای این پروژه محیط زیستی ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار داشت: هدف از احداث آن، مدیریت اصولی فاضلاب حاصل از فرآیند تولید می باشد.
یافتیان با اشاره به اینکه یک دستگاه پیشرفته دیگر در یک شرکت خصوصی خرمدره در زمینه تولید آسفالت با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد، افزود:
همچنین یک دستگاه پیشرفته «امحای گازهای مخرب» در یک شرکت تولیدی مستقر در زمینه تولیدات فلزات گرانبهای خرمدره افتتاح شد که در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.
همچنین در ادامه معاون محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه طرح توسعه تصفیه‌خانه پساب‌های شهری زنجان در دستور کار قرار دارد، گفت: تصفیه‌خانه زنجان در حال حاضر جمعیت ۲۹۵ هزار نفر را در میدان اول تحت پوشش قرار داده است.
باقری افزود: در سایر شهرهای استان پیگیر اجرای تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب هستیم و در شهرهای دندی و ماهنشان در دست پیگیری است.
وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه ابهر تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تصفیه‌خانه‌های شهری در اولویت محیط زیست است.
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به مدیریت پسماند، گفت: مدیریت بهینه پسماند در برنامه هفتم توسعه استان به عنوان یک موضوع کلیدی مطرح است و در قالب یکی از اولویت‌های محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است.
گفتنی است، آیین افتتاح ۱۰۲ پروژه محیط زیستی کشور به صورت وبینار همزمان در ۱۹ استان با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد که در استان زنجان نیز سه پروژه محیط زیستی در شهرستان های زنجان و خرمدره همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید.
لازم به ذکر است، افتتاح سیستم تصفیه خانه فاضلاب یک شرکت ریسندگی و بافندگی و افتتاح خانه محیط زیست از جمله برنامه های امروز بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا