اقتصاد

لوله‌گذاری و احداث راه انحرافی موقت در روستای “محمد شاهلو”

به گزارش پایگاه خبری آسمان، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خدابنده، از لوله‌گذاری و احداث راه انحرافی موقت روستای “محمد شاهلو”در شهرستان خدابنده که بر اثر سیل تخریب شده بود خبر داد.
حکمت اله خدابنده افزود: یک پل با دهانه ۶ متر در فاصله ۷۸ کیلومتری از شهرستان خدابنده دچار خسارت شده بود که از همان ساعات اولیه با فروکش کردن سیلاب، عملیات لوله‌گذاری این پل آغاز شد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این پل محل تردد وسایل نقلیه است، بنابراین با لوله‌گذاری در بخش‌ تخریب شده به طور موقت اصلاح شد اما جهت رفع مشکل کامل و اساسی این پل، اصلاحات اصلی در یک مرحله دیگر انجام می‌شود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خدابنده با بیان اینکه فعالیت بازسازی توسط اداره کل راهدای از چندمدت پیش شروع شده، افزود: همکاران ما تلاش کردند تا با مهیا کردن مسیر انحرافی از خطر احتمالی جلوگیری کرده و شاهد عبور و مرور خودروها از راه فرعی باشیم.
وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این پل را ۳۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در صورتی که پیمانکار این پروژه مشخص شود، پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک ماه عملیات مرمت آن به اتمام برسد.
خدابنده در ادامه به مقاومت پل‌های شهرستان خدابنده در برابر سیلاب‌ها اشاره کرد و گفت: در ماه‌های گذشته هم بارش‌های سیل‌آسایی در سطح شهرستان وجود داشت، اما خوشبختانه هیچکدام از پل‌ها دچار آسیب‌دیدگی نشدند.
وی یادآورشد: در این بارش‌ها حجم آب زیادی را شاهد بودیم، اما با توجه به استحکام پل‌ها و عملیات مرمتی که طی سال‌های گذشته انجام شده، از این بحران به خوبی عبور کردیم و این اطمینان خاطر را برای ما بوجود آورد که پل‌های منطقه در برابر بارش‌های زیاد، استحکام بالایی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا