اخبار ویژهدین و مذهب

لزوم ساماندهی مزار شهدای امامزاده سید ابراهیم

ساماندهی مزار شهدای امامزاد و ساخت یک یادبود مناسب برای ایشان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف در دیدار  با مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با بیان اینکه همه اقشار و طبقات مختلف مردم با هر عقیده ای برای شهدا احترام قائلند و خود را مدیون شهدا می دانند گفت:ساماندهی مزار شهدای امامزاد و ساخت یک یادبود مناسب برای ایشان ضروری است.
حجت الاسلام کرمی افزود:باید این ساماندهی برازنده شهدا باشد البته این در طرح جامع امامزاده پیش بینی شده که باید اقدامات در این راستا مطابق و هماهنگ با طرح جامع باشد تا دوباره کاری صورت نگیرد.
در ادامه مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان در این دیدار به مردمی سازی تکریم شهدا تاکید کرد و گفت فعالیتهای تکریم و تجلیل از شهدا باید منسجم، هدفمند و با برنامه باشد.
برزگر افزود:این اداره کل برای ساماندهی مزار شهدای شهری و روستایی برنامه دارد و تلاش دارد این امر را به سرانجام برساند.
وی از آمادگی بنیاد شهید استان برای مشارکت در ساماندهی مزار شهدای امامزاده خبر داد و گفت: این ساماندهی بخاطر قرار داشتن قبور مطهر شهدا در صحن امامزاده عظیم الشأن سید ابراهیم (ع) باید کمی متفاوت تر از گلزارهای دیگر باید باشد.
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان بر استفاده از ظرفیت های امامزادگان ، بقاع ، اماکن مذهبی و دستجات عزاداری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی بیشتر شهدا تاکید کرد و گفت: خاستگاه شهدای ما همین امامزادگان و مساجد بوده است
مدیرکل بنیاد شهید استان در پایان گفت :قصد داریم از ماه محرم امسال هر شهید را با عنوان ناصرالحسین معرفی کنیم.
همچنین در ادامه قنبری مدیر اجرایی امامزاده سید ابراهیم (ع) در این جلسه از عزم مدیریت جدید این امامزاده بر ساماندهی و بهبود وضعیت اداره و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در این مکان مقدس خبر داد و گفت : با توجه به زمانبر بودن اجرای طرح جامع ، باید در ساخت یادبود وساماندهی مزار شهدای عزیز واقع در امامزاده با همکاری و هم افزایی همه ادارات و نهادهای دخیل در این امر تسریع شود.
لازم به ذکر است، ۷ شهید دوران جنگ تحمیلی به نام های :
۱)شهید حسین شاکری نوری
۲)شهید صمد عبادی
۳) شهید مظاهر بهمنی
۴) شهید سید عمران هاشمی
۵) شهید حشمت الله سلطانی
۶) شهید بهمن سلطانی
۷) شهید ابوالقاسم شاپور زاده
در صحن امامزاده حضرت سید ابراهیم ع زنجان مدفون هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا