اقتصاد

پرداخت غرامت کم به کشاورزان توسط شرکت های بیمه ای

متاسفانه شرکت‌های بیمه‌ای درصد غرامت کمتری پرداخت می‌کنند، از طرفی کارشناسان هم میزان خسارت را بسیار کمتر از آن چیزی که هست، برآورد می‌کنند، همین موضوع موجب شده است که کشاورزان رغبتی برای بیمه نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور،
در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان طارم، با اشاره به اینکه در صدد پایلوت کردن شهرستان طارم در حوزه بیمه محصولات کشاورزی هستیم، گفت: چتر بیمه‌ای را در شهرستان گسترده خواهیم کرد.
علیرضا آل امین، با اشاره به اینکه ما به دنبال پایلوت کردن شهرستان طارم در بحث بیمه هستیم، افزود: انتظار داریم که تبلیغات لازم در این حوزه صورت گیرد.
وی اظهار داشت: در برنامه داریم که از چند محصول مهم شروع کرده و چتر بیمه‌ای را در شهرستان گسترده خواهیم کرد.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با تأکید بر هماهنگی با روستاهای اطراف طارم در حوزه بیمه محصولات کشاورزی افزود: قطعا این موضوع موجب رغبت بیشتر مردم برای بیمه خواهد شد.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با اعلام شماره مستقیم خود برای ارتباط با کشاورزان گفت: در صورتی که ناهماهنگی در بحث بیمه به وجود آید، بنده به شخصه پیگیر مشکلات خواهم بود.
امام جمعه طارم نیز با اشاره به اینکه ۲۳۰ هزار هکتار باغ زیتون در طارم وجود دارد، گفت: فقط ۲۱۰ هکتار از این میزان بیمه است که توسط یک شرکت صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام منصوری با تأکید بر افزایش خدمات بیمه‌ای بیان کرد:کشاورزان از بابت نبود حمایت‌های بیمه‌ای خسارات بسیاری متحمل می‌شوند که انتظار داریم با همت مسئولان این مشکل حل و فصل شود.
وی با اشاره به اینکه حمایت‌های دولتی کم از کشاورزان در بحث بیمه موجب شده است که کشاورزان رغبتی برای بیمه نداشته باشند؛ افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که طارم در حوزه کشاورزی دارد، انتظار داریم که حجم بیمه افزایش پیدا کند.
معاون فرماندار طارم هم با اشاره به اینکه درصد بیمه کشاورزی پایین آمده است، گفت: متاسفانه شرکت‌های بیمه‌ای درصد غرامت کمتری پرداخت می‌کنند، از طرفی کارشناسان هم میزان خسارت را بسیار کمتر از آن چیزی که هست، برآورد می‌کنند، همین موضوع موجب شده است که کشاورزان رغبتی برای بیمه نداشته باشند.
گفتنی است، علیرضا آل امین در ادامه سفر دو روزه خود به استان زنجان به شهرستان طارم سفر کرده و در جریان مشکلات کشاورزان این منطقه قرار گرفت.
دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان طارم از جمله برنامه‌های سفر آل امین به طارم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا