اقتصاداخبار ویژه

افتتاح ۱۳۴ واحد مسکونی،بافت های فرسوده در شهرستانهای زنجان و ابهر

۱۳۴ واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرستانهای زنجان و ابهر همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از افتتاح ۱۳۴ واحد مسکونی در بافت های فرسوده در شهرستانهای زنجان و ابهر همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
اصغر اسماعیلی با بیان اینکه همزمان با سالروز فتح خرمشهر ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده  سراسر کشور  با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح خواهد شد، گفت: در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن تعداد  یک هزار و ۲۴  واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان در حال نوسازی است که تعداد ۱۳۴ واحد مسکونی به بهره برداری می‌رسد و این تعداد واحد مسکونی در قالب ۲۰ پروژه اجرا گردیده است.
وی درصد سهم تعداد واحد مسکونی نوسازی شده را دو درصد اعلام کرد و بیان داشت: تعداد پروژه های در دست ساخت در محلات  بافت فرسوده  تعداد ۲۶۸ پروژه می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،سهمیه استان زنجان از محل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی  را سه هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: بافت‌های فرسوده از ظرفیت‌های بالایی برای نوسازی و تولید مسکن برخوردار هستند. 
اسماعیلی تاکید کرد: برنامه‌های حوزه بازآفرینی شهری طی سال جاری در چهار محور  شامل« نوسازی مسکن، تکمیل خدمات روبنایی و زیر بنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری، بهسازی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان» پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد یک خیزش عمومی در نوسازی بافت‌های فرسوده باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج محلات استفاده شود، ابراز داشت: حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده پیش برنده باشند و خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی نگاه حمایتی به این موضوع دارند و شهرداری را شریک راهبردی در جریان نوسازی می‌دانند.
گفتنی است بهره برداری از ۵ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده سراسر کشور با حضور مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی  به صورت ویدیو کنفرانسی روز پنجشنبه ۴ خردادماه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا