پزشکی و سلامت

امدادرسانی هلال احمر زنجان به بیش از ۸۴۰ نفر

سه ماهه نخست سالجاری نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان به بیش از 843 نفر در 210 حوادث جاده‌ای، کوهستان و دیگر سوانح امداد رسانی کردند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سه ماهه نخست سالجاری نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان به بیش از ۸۴۳ نفر در ۲۱۰ حوادث جاده‌ای، کوهستان و دیگر سوانح امداد رسانی کردند.
دکتر سید قاسم موسوی افزود: در این مدت بیان شده ۲۱۰حادثه در استان زنجان اتفاق افتاده که در این حوادث یکهزار و ۷۸۶ نفر حادثه دیدند.
وی تاکید کرد: این حوادث یکهزار و ۷۵۶ نفر آسیب دیده و ۳۸۶ نفر مصدوم بر جا گذاشت و تیم های امدادی هلال احمر ۴۷ نفر را اسکان اضطراری دادند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این حوادث تیم های عملیانی ۲۱ نفر را جهت مداوا به مراکز درمانی استان منتقل و هفت نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
موسوی، تعداد فوتی های ناشی از حوادث را ۳۰ نفر بیان کرد و افزود: این تعداد در صحنه حادثه جان خود را از دست داده اند.
وی خاطرنشان کرد: در این امدادرسانی ها ۳۷۲ تیم عملیاتی با یکهزار و ۲۲ نفر نجاتگر خدمات امدادی را به صورت شبانه روزی برای حادثه دیدگان ارائه کرده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان ۲۱۰ سانحه در سطح استان ۱۹۷ دستگاه آمبولانس و ۱۶۵ دستگاه خودروی نجات و ۱۲ خودروی کمک دار بکارگیری شد.
موسوی یادآوری کرد: پایگاه های هلال احمر در سطح جاده های این استان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه روزی ارائه می دهند
وی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا