اقتصاداخبار ویژه

مشاغل تهیه و ارائه انواع غذا بیرون،مشمول مالیات بر ارزش افزوده اند

کلیه مشاغل تهیه و ارائه انواع غذا به صورت بیرون بر اعم از صنعتی یا خانگی با هر میزان فروش و درآمد مشمول اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده شده اند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به هشت مرحله فراخوان نظام مالیات بر ارزش افزوده در سنوات گذشته، گفت: در فراخوان مرحله نهم کترینگ ها و آشپزخانه ها اعم از صنعتی یا خانگی و کافی شاپ ها مشمول اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده شده اند.
فیروز شکوری افزود: در اجرای مواد (۱۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴ دوم خرداد۱۴۰۰ ماده (۱۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷/۲/۱۷، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که بر اساس شرایط فراخوان های مراحل اول تا هشتم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا کنون مشمول اجرای این نظام مالیاتی نشده اند در صورت اشتغال به فعالیت های آشپزخانه ای، کترینگ ها و کافی شاپ ها مشمول مرحله نهم ثبت نام محسوب شده و از ابتدای تیر ماه سال ۱۴۰۲، مکلف به اجرای مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده می باشند.
وی اظهار داشت: کلیه مشاغل تهیه و ارائه انواع غذا به صورت بیرون بر اعم از صنعتی یا خانگی با هر میزان فروش و درآمد مشمول اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده شده اند.
شکوری افزود: مشمولین مرحله نهم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از اول تیر ماه ملزم به اجرای قانون می باشند.
وی خاطر نشان کرد: ضروریست مشمولین این مرحله به جهت رعایت قانون و اجتناب از تحمیل مخاطرات و جرائم مالیاتی احتمالی، نسبت به انجام تکالیفت قانونی خود در این خصوص در زمان مقرر اقدام نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا