اقتصاد

لزوم برخورداری طرح‌های حمایتی مسکن دولت از برخی تخفیفات

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، تقی رضایی در جلسه‌ای که با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد تا با جدیت به طرح‌های حمایتی خود در حوزه مسکن جامه عمل بپوشاند، گفت: معتقدیم برای پیشبرد اهداف در این حوزه، باید شاهد اعمال برخی تخفیفات و همراهی‌ها نیز باشیم.
وی با یادآوری اینکه این همراهی می‌تواند متقاضیان را در دست‌یابی به مسکن و تحقق آرزوی خانه‌دار شدن یاری دهد، اظهار کرد: معتقدیم طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از قاعده پرداخت ۷.۸ درصد بیمه، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و یک درصد حق‌الثبت مستثنی شود.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، با اشاره به زمین‌هایی که سازمان بنیاد مستضعفان در اختیار داشته و همراهی در خصوص واگذاری این زمین‌ها می‌تواند دولت را در تحقق اهداف طرح‌های حمایتی مسکن یاری دهد، گفت: در همین راستا هفته آینده پیش‌پرداخت ۷۷ میلیارد تومانی برای زمینی که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و در نقطه مناسبی به لحاظ سکونتی قرار دارد را مصوب خواهیم کرد.
رضایی با اشاره به اینکه قیمت کل زمین مذکور ۲۷۰ میلیارد تومان است، افزود: انتظار داریم حدود ۲۵ درصد تخفیف در این خصوص داده شود و مابقی پول زمین نیز خردادماه سال آینده پرداخت خواهد شد.
شهرستانهای ابهر و خرمدره به لحاظ زمین دولتی محدودیت هایی دارند
وی با یادآوری اینکه در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره به لحاظ زمین دولتی محدودیت‌هایی داریم اما با این وجود چند نقطه برای خرید یا توافق دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان همچنین دارای زمینی است که بنا شده است با سه درصد تخفیف در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دهد.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰۰ نفر از متقاضیان مسکن در استان زنجان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند، ابراز کرد: به همین خاطر انتظار داریم در خصوص قیمت زمین به توافقاتی برسیم و تخفیف‌هایی نیز شامل شود که اولویت ما در این خصوص تهاتر است و می‌توانیم زمین مرغوب در زنجان واگذار کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا