اقتصاد

عرضه محصولات گلخانه داران با اخذ شناسه محصول

گلخانه‌داران موظف هستند اگر می‌خواهند محصولی را به بازار عرضه کنند حتما باید QRCode اخذ کنند.

باغات استان زنجان شناسنامه‌دار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان از صدور شناسنامه برای باغات استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر اجرای طرح صدور شناسه «QRCode» در این استان از گلخانه‌داران آغاز شده است.
عاطفه انجم شعاع افزود: باغداران زنجانی می ‌توانند با مراجعه به اتاق اصناف و با کمک کارشناسان این اتاق هدایت و راهنمایی‌های لازم را در راستایی شناسنامه‌دار کردن باغات خود کسب کنند.
وی اظهار داشت: کارشناسان اتاق اصناف بعد از نظارت و ارزیابی‌های مختلف از باغ، اطلاعات باغ را در سامانه «سبک» ثبت می‌کنند و در نهایت بعد از تایید جهاد کشاورزی اگر باغ از سطوح بالای برخوردار بود پروانه صنفی صادر و اگر در سطوح کوچک باشد شناسنامه برای باغ صادر می‌شود.
وی با اشاره به مزیت طرح شناسنامه‌دار کردن باغات گفت: باغداران می‌توانند بعد از اخذ پروانه صنفی مانند جواز کسب برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.
انجم شعاع در ادامه همچنین از صدور شناسه کیو. آر برای محصولات باغی و گلخانه‌داران در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر اجرای این طرح از گلخانه‌داران آغاز شده است وگلخانه‌داران موظف هستند اگر می‌خواهند محصولی را به بازار عرضه کنند حتما باید QRCode اخذ کنند.
مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با اسکن QR می‌توان اطلاعات کاملی از باغ، میزان سموم مصرفی و میزان استفاده از کود و… را کسب کنند، افزود: باغدار و یا گلخانه‌داران از زمانی که می‌خواهند تولید خودشان را شروع کند، باید تمام اطلاعات مربوط به محصول تولیدی را در سامانه سماک ثبت کنند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس QRCode محصول تولیدی هم به بازار داخلی و هم صادرات آن انجام می‌شود، ادامه داد: تمام کشاورزان را ملزم کرده‌ایم که برای محصولاتشان باید QRCode اخذ کنند در غیر این صورت از حمایت‌های جهاد کشارزی برخوردار نخواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا