اقتصاد

لزوم رعایت اصول فنی و مهندسی در اجرای پروژه های مسکن

لزوم رعایت اصول فنی و مهندسی در اجرای پروژه های مسکن

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، این نهاد با وجود نیروهای تخصصی و فنی در اجرای پروژه های عمرانی در سطح استان و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد موفق عمل نموده است، اظهار کرد: بنیاد مسکن بر رعایت اصول فنی و مهندسی و نظارت کمی و کیفی در اجرای پروژه های مسکن توجه ویژه ای دارد.
رضا خواجه ای با تاکید بر اینکه، بهبود مسکن شهری، رونق زندگی، تولید و اشتغال را به دنبال دارد، افزود:کیفیت مسکن به لحاظ فراهم آوردن شرایط آرامش و آسایش انسان در رشد روانی، خلاقیت و شکل گیری رفتارهای اجتماعی نیز اهمیت فوق العاده ای دارد.
وی توجه به کیفیت در کنار کمیت و مهمتر از همه هماهنگی بین دستگاهی برای اجرای دقیق و بموقع پروژه های و طرح های مسکن را امری مهم دانست و گفت : استفاده از مصالح و فرآورده های ساختمانی استاندارد نقش بی بدیلی در بهبود کیفیت، ایمنی و تاب آوری ساختمان ها داشته و امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن یادآور شد: شناسایی وتملک زمینهای مناسب برای ساختمان های شهری، انجام مطالعات اقتصادی و فنی اولیه، نظارت برعملیات اجرایی پروژه های در دست احداث و ارتقاء کیفیت ساخت و طراحی مجتمع های بزرگ و کوچک مسکونی، تجاری وخدماتی از جمله مواردی است از سوی بنیاد مسکن استان پیگیری و اجرا می شود.
خواجه ای از واگذاری ۹۷۳ واحد مسکونی از ابتدا تا کنون در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاظر این نهاد ۱۰۶۷ واحد مسکونی دردست اجرا( مسکن شهری + طرح نهضت ملی مسکن ) و ۶۶۵ واحد مسکونی در دست تهیه نقشه دارد.
وی به برخی از پروژه های در دست اجرا این نهاد اشاره کرد و افزود:پروژه های ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان ، ۱۸ واحدی نگین خرمدره،۱۲ واحدی گلسار ابهر ، ۵۲ واحدی هیدج ، ۱۶ واحدی صائین قلعه، ۹۶ واحدی هیدج ،۹۶ واحدی آببر ، ۷۲ واحدی خرمدره و ۸۰ واحدی هیدج از برخی پروژه های در دست اقدام این نهاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا