اقتصاداخبار ویژه

استقرار پنج ناحیه صنعتی و ۱۶ شهرک در استان

استقرار پنج ناحیه صنعتی و ۱۶ شهرک در استان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاران زمین برای احداث واحد تولیدی دریافت کرده، اما اقدام عملیاتی نداشته‌اند، گفت: خلع ید این زمین‌ها در حال پیگیری است تا به سرمایه‌گذران جدید واگذار شود.واگذاری زمین‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی زنجان به سرمایه‌گذران جدید
محسن عباسی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در حال حاضر ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب هیئت وزیران دارد، افزود: پنج ناحیه صنعتی و ۱۶ شهرک در استان مستقر است با این وجود در بخش ناحیه صنعتی نیز سه ناحیه در حال واگذاری است.
وی با اشاره به اینکه تعدادی نواحی روستایی نیز در برخی از شهرستان‌های استان در دست اجرا وجود دارد، گفت: در روستا‌ها بیش‌تر صنایع تبدیلی محصولات راه‌اندزی خواهد شد.
مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۲ واحد در شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: میزان اشتغال ایجاد شده قریب به ۲۱ هزار شغل رسیده است. با این وجود تعداد ۸۴۰ واحد فعال و ۱۹۲ واحد در حال حاضر غیرفعال است.
وی با بیان اینکه وزیر جدید تاکید بر به چرخه برگرداندن واحد‌های تعطیل و غیرفعال دارد، گفت: برنامه‌ریزی شده تا از ۱۹۲ واحد غیر فعال در استان ۱۶۰ واحد دوباره به چرخه بازگردد. با این حال سعی بر این است تا ۳۲ واحد باقی مانده نیز با همراهی آستان قدس رضوی و بنیاد برکت مشکلاتشان مرتفع شده و دوباره تولید را از سر گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا