اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

نسل سازی از آموزش و پرورش صورت می گیرد

آموزش و پرورش در طول سالیان گذشته نسبت به معقوله محیط زیست کم کاری کرده است چرا که باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست در دانش آموزان نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور در نشست خبری با اشاره به دانشگاه زنجان گفت: استان زنجان ظرفیت خوبی در تولید اندیشه و دانش و جریان سازی مدرسه سبز را دارد.
نورالله مرادی با اشاره به معماری سبز افزود: معماری سبز با توجه به زیبایی و کم هزینه و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.
وی اظهار داشت: به لطف رسانه ها و اطلاعات عمومی، دانش و آگاهی مردم در رابطه با حفظ محیط زیست نسبت به گذشته افزایش یافته است.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش در طول سالیان گذشته نسبت به معقوله محیط زیست کم کاری کرده است چرا که باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست در دانش آموزان نهادینه شود.
نورالله مرادی با اشاره به اینکه محیط زیست می تواند جایگاه ویژه ای در یک روز با کتاب دانش آموزان داشته باشد، افزود: ارکان دولت سیزدهم به معقوله محیط زیست تاکید دارد, توسعه فرع بر محیط زیست است و هر طرحی که در کشور انجام می شود باید مجوز محیط زیستی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در کلاس یازدهم کتاب انسان و محیط زیست قرار داده شده است، اظهار داشت: این کتاب در این رده سنی مناسب آموزش نیست بلکه باید از پایه این درس تدریس شود، بنابراین نسل سازی محیط زیست از آموزش و پرورش خواهد بود.
دکتر مرادی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست ,سازمان مردم پایه است، اظهار کرد: تلاش دولت این است که سازمان محیط‌ زیست را به جایگاه واقعی خود برساند.
وی با اشاره به اینکه ارتباط سازمان محیط‌ زیست با صنعت و دانشگاه محدود بود، افزود: در استان زنجان محل تولید اندیشه، دانش و جریان‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی، دانشگاه‌ها و مدارس سبز است که این ارتباط مطلوب است.
مرادی با اشاره به اینکه دانشگاه و مدارس سبز به‌عنوان یک طرح ملی در دانشگاه زنجان اجرا می‌شود، تصریح کرد: بهره‌مندی از نتایج و تولیدات آن نصیب کشور خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا