اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

استقرار داروخانه و مطب‌های دکتر در هسته مرکزی شهر از عوامل اصلی بروز ترافیک‌است

استقرار داروخانه‌ها و مطب‌های دکتر اکثرا در هسته مرکزی شهر است که سبب بروز ترافیک‌های سنگین می‌شود و مشکل کنترل ترافیک با ایجاد پارکینک برای خودروها قابل حل شدن است که متاسفانه ساخت پارکینک برای مطب‌های دکتر لحاظ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،رئیس پلیس راهور استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پنج برابر شدن آمار تردد خودرو در سطح استان زنجان در ۱۰ سال گذشته، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار خودرو در زنجان پلاک‌ گذاری شده است که آمار روزانه آن ۲۵۰ خودرو گزارش شده است در حالی که توسعه فضای شهری متناسب با افزایش خودروها نیست.
حبیب موسوی افزود: طی ۹ ماهه امسال ۹ هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان توقیف شده است.
وی اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز در استان زنجان وجود دارد و روز به روز بر این تعداد افزوده می‌شود.
موسوی تصریح کرد: بیشتر افراد درجامعه معضل ترافیک را از جانب پلیس راهور می بینند که این اصلا درست نیست و به مهندسی ترافیک در جامعه ارتباط مستقیم دارد.
وی ابراز کرد: سه اصل مهم در کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر دخالت دارد که عبارتند از ،مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات است که همگی دست در دست هم باعث حل مشکلات مربوط به ترافیک در استان خواهد شد.
رئیس پلیس راهور استان زنجان تصریح کرد: طبق ماده ۳ قانون اخذ جرائم در سال ۸۹ ۱۳قانون مصوب کرده است که در سطح جاده‌ها راهداری و در درون شهر شهرداری کنترل ترافیک را عهده دار است.
موسوی تاکید کرد: کنترل ترافیک از طریق دوربین‌ها در سطح شهر توسط پلیس راهور زنجان کنترل می‌شود و در امر کنترل ترافیک به وسیله دروبین‌ها نیز پلیس راهور با کمبود دوربین مواجه است.
وی اضافه کرد: استقرار داروخانه‌ها و مطب‌های دکتر اکثرا در هسته مرکزی شهر است که سبب بروز ترافیک‌های سنگین می‌شود و مشکل کنترل ترافیک با ایجاد پارکینک برای خودروها قابل حل شدن است که متاسفانه ساخت پارکینک برای مطب‌های دکتر لحاظ نشده است.
رئیس پلیس راهور استان زنجان تصریح کرد: انتقال مطب‌های دکتر به شهرک‌های اغماری کمک بزرگی در کنترل ترافیک در سطح شهر دارد.
وی آمار توقیف روزانه خودروهای شوتی را حداقل ۱۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: در مورد خودروهای دارای شیشه دودی هم رویت از سه‌متری برای پلیس ملاک عمل است.
موسوی با بیان اینکه بر اساس برآوردها میزان رعایت قوانین رانندگی در استان زنجان از میانگین کشور بالاتر است، تصریح کرد: زنجان در میزان اعمال قانون تخلفات رانندگی، در بین استان های متوسط کشوری است و در جایگاه ۱۶ و ۱۷ قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا