اقتصاد

ترویج رعایت اصول فنی ساختمان سازی هدف اصلی فعالیت نظام فنی روستایی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ، نظام فنی روستایی تشکیلاتی است که برای ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و ایمن در مقابل حوادث طبیعی ایجاد شده و همه نقاط روستایی استان را زیر پوشش قرار داده است، اظهار کرد: نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها با تعداد ۱۳۴ ناظر فنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت و ساز های روستایی تشکیل شده است.
خواجه ای از فعالیت ۲۷ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در استان خبر داد و گفت : جمع آوری پرونده های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه های سهولت در اجرا، صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است.
وی ادامه داد:در حال حاظر ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می شود .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ، ترویج رعایت اصول فنی ساختمان سازی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازها، استفاده صحیح از مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد و هدایت بافت فیزیکی روستا ها بر اساس طرح هادی روستایی را از جمله هدفهای اجرای نظام فنی روستایی برشمرد.
خواجه ای تصریح کرد : شناسایی و ساماندهی نیروی انسانی بومی و مستعد در فن ساختمان سازی روستایی و بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظران فنی بویژه آموزش مستمر آنان از دیگر برنامه های این طرح است.
وی با تاکید بر اینکه، بهبود مسکن روستایی رونق زندگی، اشتغال و اقتصاد روستایی را به دنبال دارد، افزود: ساخت وا حداث مسکن مناسب ایجاب می نماید که تشکیلات نظام فنی و مهندسی روستایی با توجه به وضعیت و پتانسیل های موجود روستاها و تعداد نیروی انسانی دارای صلاحیت فنی ساختمان سازی از طرف ارگان مرتبط با فن ساختمان راه اندازی و حمایت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا