اقتصاداخبار ویژه

تحویل بیش از سه هزار واحد مسکونی از پروژه های مسکن ملی به متقاضیان طی سال جاری

امسال بیش از سه هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق شهر زنجان به متقاضیان تحویل داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: امسال بیش از سه هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق شهر زنجان به متقاضیان تحویل داده می شود.
ا صغر اسماعیلی با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شرق و غرب زنجان در دست اجراست، گفت: ۴۵ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان اجرا می‌شود که از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند. 
وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بیش از ۴۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در این میان بخشی از پروژه M۶ که پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی دارد، اواخر اردیبهشت‌ماه امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه شروع برخی از پروژه های نضهت ملی مسکن با وام ۱۰۰ میلیون تومانی آغاز شد،گفت: از سال ۱۴۰۰ نیز سقف تسهیلات بانکی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و مابقی هم از آورده متقاضیان بود. 
اسماعیلی،با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن در شرق زنجان با نام  پروژه های m۶ m۱،m۲،،m۴،m۵ نیز در دست ساخت است، ابراز کرد: خوشبختانه تمام این پروژه ها فعال هستند و با قوت اجرا می شوند. 
پروژه m۱ به تعداد ۵۱۲ واحدمسکونی بیش از ۵۲.۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
وی به پیشرفت فیزیکی پروژه های نضهت ملی مسکن در شرق زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه پروژه m۱ به تعداد ۵۱۲ واحدمسکونی از ۵۲.۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: سال شروع این پروژه انتهای سال ۹۹ بود و پروژه m۲ هم درقالب سه سایت تعریف شده است که پروژه ۲۶۶واحدی زون a پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد ی دارد،زون b نیز با ۵۴۰ واحد ۴۱.۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زون c هم با ۳۵۱ واحد مسکونی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با اشاره به اینکه پروژه m۴  با پیشرفت فیزیکی ۳۱.۹ درصد  در سال ۱۴۰۰ شروع شده است، افزود: همچنین پروژه m۵ نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
اسماعیلی تاکید کرد: همچنین پروژه ۱۲۹۶ واحدی m۶ نیز توسط شرکت جهاد نصر ساخته می شود که حدود ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۶۴ واحد مسکونی اواخر اردیبهشت آماده بوده و در حال تحویل به متقاضیان است و واگذاری واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن دراستان به صورت پلکانی است. 
وی با بیان اینکه  از پروژه m۶  در شرق زنجان به تعداد ۱۸۰ واحدمسکونی اواخر تیرماه به متقاضیان تحویل داده می شود، افزود: برنامه ریزی ما این است که تا پایان سال تمام واحدهای مسکونی پروژه m۶ در شرق زنجان به متقاضیان تحویل داده شود و تحقق این مهم مستلزم این است که متقاضیان همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،تصریح کرد: پروژه های نهضت ملی ردیف اعتباری غیر از آورده مردمی و تسهیلات بانکی ندارد و مدیریت و برنامه ریزی ما بر این است که ۵۰ تا ۶۰ درصد ازپروژه های شرق زنجان امسال به مرحله عقد قرارداد می رسد. 
تاخیر در واریزی آورده باعث عقب ماندگی پروژه می شود
اسماعیلی با بیان اینکه تاخیر در واریزی آورده باعث عقب ماندگی پروژه می شود و به تبع قیمت تمام شده هم افزایش می یابد، ادامه داد: تفاوت پروژه های نهضت ملی مسکن با مسکن مهر در این است که ما امروز با(عدم ثبات قیمت در بازار) مواجه هستیم و این مشکل اداره کل راه و شهرسازی استان، متقاضیان و سازندگان را با مشکل مواجه  می کند و پیگیر هستیم با حداقل قیمت مسکن  را به متقاضیان تحویل بدهیم و تاخیر زیاد شود به جهت افزایش قیمت دچار مشکل می شویم. 
وی با اشاره به اینکه برای آماده سازی زیر ساخت های پروژه های نهضت ملی مسکن هزینه از متقاضیان دریافت نمی شود، افزود: در حال حاضر هزینه آماده سازی زیر ساخت یک هکتار ۸ میلیارد تومان است و کوی زنگان ۷۰ هکتار است و آماده سازی سایت، هزینه تامین زیر ساخت برق، آب، فاضلاب و هزینه روبنایی همچون احداث مدرسه و فضای سبز یک ریال از متقاضی گرفته نمی شود و تامین زیرساخت های بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن در استان از محل مولدسازی دارایی های راه و شهرسازی انجام می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: در شهر قیدار ساخت ۵۱۹ واحد مسکونی در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن در یک سایت ۲۲ هکتاری آغاز شده است. 
اسماعیلی در پاسخ به سوال یکی از متقاضیان نهضت ملی مسکن، بیان داشت: مجوزی برای جابه جایی و جایگزین کردن اشخاص در پروژه های  مختلف وجود ندارد. 
وی با اشاره به اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان فعال است، افزود: پروژه ارغوان که خارج از کوی زیتون است بیش از ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه ثمین دو هم بیش از ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعدادی از واحدهای این پروژه تیرماه آماده تحویل به متقاضیان است.
بیشترین بخش قیمت تمام شده پروژه‌ها، به خرید مصالح از بازار تخصیص می‌یابد 
مدیرکل راه و شهرسازی  استان زنجان ،شروع  ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان را عمدتا از سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان بعد از شرق بود ولی عملکرد و پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب وضعیت بهتری دارد. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: امسال بیش از سه هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب و شرق شهر زنجان به متقاضیان تحویل داده می شود. 
اسماعیلی افزود: بخش اعظمی از قیمت تمام شده پروژه‌ها، به خرید مصالح از بازار تخصیص می‌یابد که با تورم موجود در جامعه موجب افزایش هزینه‌های ساخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در پروژه‌ نهضت ملی مسکن، دولت در فراهم کردن زیرساخت‌ها مشارکت می‌کند،یادآورشد: در این پروژه‌ها تا زیرساخت‌ها فراهم نباشد، پروژه‌ای آغاز نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا