یادداشت و مقالاتسیاسی و اجتماعی

یکی برای همه؛ امنیت، شهادت می‌خواهد

شهادت هر مدافع امنیت، نمایش فداکاری تک تک نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای گستراندن امنیت برای همه مردم است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ، قرین با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیورمردانی است که با توکل به خداوند متعال و استعانت از انفاس قدسی حضرت ولی عصر(عج) در ایجاد امنیت و آسایش مردم با تلاش فراوان جان خودرا نثار کرده‌اند.

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مبارزه با قاچاق

“مسأله نیروی انتظامی، البته یک مسأله اساسی و مهمّ است. اگر ما بخواهیم ضروریات زندگی بشر را در فصول عمده خلاصه کنیم و مثلاً به دو فصل، سه فصل و حداکثر به چهار فصل برسد، یک فصل از این چند فصل، فصل «امنیت» است.”
“بدون امنیت، نه خوراک لذّتی می بخشد، نه خانواده اُنسی ایجاد می کند و نه شغل و درآمد فایده ای می دهد. امنیت که نبود، هیچ چیز نیست. امنیت، مثل هوا برای انسان، به طور مستمر لازم است. اگر جامعه امنیت نداشته باشد، حالت اختناق پیدا می کند؛ مثل مجموعه ای که هوا در اختیار نداشته باشد. این، اهمیت امنیت است. امنیت هم متعلّق به همه است. امنیتِ تهران، واجبتر از امنیتِ مردم مرزنشین جنوب و شرق و غرب کشور نیست.”
“امنیت افراد مرفّه که از سرمایه و امکاناتی برخوردارند، واجبتر از امنیت آن کارگری که چشمش به مزد روزانه است، نیست. لذا امنیت، متعلّق به همه است؛ نیروی انتظامی هم متعلّق به همه است.”

” یکی از حمایتها که بسیار مهم است، مبارزه با قاچاق است؛ یعنی واقعاً قاچاق یک آفتی است برای کشور که باید به معنای حقیقی کلمه با این آفت مبارزه کرد.یکی از کارهای لازم، منع جدّی واردات بی‌رویه است. “

آسمونی شدن نه بال میخواد و نه پر     دلــــی میخواد به وسعت خود آسمــون

مــردان آسمونـــی بال پرواز نداشتن     تنها به ندای دلشون لبیک گفتند و پریدن

این روزها در میان اخبار انتظامی آنچه بیشتر به چشم می آید خبر شهادت ماموران پلیس در جای جای کشور در مقابله با ناامن کنندگان جامعه است، گرچه آنان به فیض اکمل رسیده اند اما سوال اینجاست آیا در هیاهوی بمباران اطلاعاتی و خبری این روزها کسی به یاد می آورد که پلیس فقط در همین هفته گذشته ۴ شهید تقدیم آرامش و آسایش روانی مردم کرده است؟ یا فقط ارباب جرائد و افکار عمومی گوش های خود را بر موج فعالیت های پلیس در حوزه عفاف و حجاب تنظیم کرده اند؟ آیا کسی هست که بشمارد، فراجا از ابتدای سال جدید که فقط ۵۲ روز از آن می گذرد چه تعداد شهید در راستای ارتقای امنیت روانی و فیزیکی هموطنان تقدیم کرده است؟ آری شهادت به واقع “هنر مردان خداست”، اما چقدر طول می کشد تا جای خالی یک نیروی انسانی زبده و آموزش دیده ای که خود را آماج تیرهای شروران و مجرمان جامعه می کند، پُر شود.
نه؛ نمی توان از این نادیده گرفته شدن ها چشم پوشی کرد و پلیس را در میدان جنگ ترکیبی که امروز هر دانا و نادانی از آن دم می زند، تنها گذاشت.
پلیسِ شهیدِ امروز که بر فراز دست همسنگرانش با احترام تا منزلگاه ابدی بدرقه می شود، همان پلیسی است که در اغتشاشات بنابر وظیفه قانونی حضور یافت تا امنیت رابه ارمغان بیاورد اما مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفت، همان پلیسی است که یک نماینده مردم به جرم اجرای قانون به وی سیلی زد، همان پلیسی است که تا هنوز، در اجرای طرح عفاف و حجاب مورد عتاب و خطاب همگان قرار گرفته، همان پلیسی است که اقداماتش همواره در جایگاه نقد “غیرمسئولانه” مردم و برخی مسئولان کژکار است و همان پلیسی است که همگام با مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست پنجه نرم می کند؛
“این پلیس، همان پلیس است”؛ باید برای تقویت حافظه هایمان تلاش کنیم…
شهادت قبای سرخ دلاور مردانی است که جان شیرین خود را در طبق اخلاص تقدیم حق تعالی می کنند و مصداق آیه شریفه قرآن “یاری کنندگان دین خدا هستند در زمین ” و چه زیبا است این خلعت آسمانی در قامت مردان انتظامی. گویا بر ضمیر باور این مردان بزرگ همین بس که نوشته است: شهادت آرزوی ما است، لقائی که در تعبیر رسوالله (ص) “اشرف الموت قتل الشهاده”می باشد.
سهم من از شهادت تو غیر از چشم های بارانی ام پیمودن مسیری است که تو تا انتهایش رفتی و من جا مانده ام
کاش همه مردم شهر بدانند
امنیت از اشک کودکان یتیم شما سبز می شود …
شهیدی دیگر از سبزپوشان انتظامی که در راه دفاع از حریم امنیت و اقتصاد کشور با قاچاقچیان درگیر شده بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد. خبر شهادت سرگرد “مهدی هادی” از مجموعه خدوم پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان که حین توقیف کالای قاچاق در مسیر زنجان – تبریز از سوی قاچاقچیان با خودرو دیگر زیر گرفته شد، کام همه ما را تلخ و موجبات ناراحتی همه کارکنان نیروی انتظامی و زنجانی ها گردید.
گفتنی است،صبح روز سه شنبه مأموران مبارزه با جرائم اقتصادی شهر زنجان با قاچاقچیانی که قصد قاچاق مقادیر زیادی مشروبات الکلی را داشتند درگیر شدند که در این درگیری سروان «مهدی‌هادی» بر اثر برخورد عمدی خودروی قاچاقچیان با وی مجروح شد و علی‌رغم انتقال وی به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید «مهدی‌هادی» با حضور پرشور مردم شهیدپرور زنجان و سلطانیه، در خانه ابدی خود آرام گرفت در ادامه هم، شامگاه سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان در مراسمی با شکوه با شهید «مهدی‌هادی» وداع گفتند.

سخنان امام جمعه زنجان از تشییع باشکوه شهید هادی

“شهادت مهدی هادی، مامور امنیت اقتصادی در زنجان نشان داد که فراجا و دیگر نیروهای مسلح کشورمان برای برقراری امنیت در کشور چه رشادت‌هایی از خودشان نشان می‌دهند.”

ای گشتـه فــدای ره امنیت اسلام           خون های شما حافظ حیثیت اسلام

گـــردیده سر افراز شما ملت اسلام          پاینـــده زایثــار شمــا عـزت اســلام

پـــرواز شما سوی خدا باد مبـــــارک          دیــــدار شمـا با شهــدا باد مبـــارک

نرگس محمودی۴۶۳۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا