سیاسی و اجتماعی

برگزاری طرح همیار گاز با ۱۵ هزار دانش‌آموز زنجانی

در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه؛ امسال طرح همیار گاز با 15 هزار دانش‌آموز زنجانی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر ارتقاء سطح آگاهی مصرف ایمن و بهینه گاز گفت: در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه امسال طرح همیار گاز با ۱۵ هزار دانش‌آموز زنجان برگزار می‌شود.
نادر رابطی در جلسه کارگروه نشست تخصصی با مجریان طرح همیار گاز در شهرستان‌های استان، با اشاره به اجرای مستمر طرح همیار گاز در استان زنجان از سال ۸۷ اظهار کرد: گاز زنجان همواره به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشگام اصلاح الگوی مصرف در استان با اجرای طرح‌ها و پروژهای زیربنایی؛ گام‌های موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است.
وی با بیان اینکه دانستن و رعایت نکات ایمنی مخصوص سن خاصی نبوده و همه افراد جامعه لازم است آموزش‌های ایمنی را فرا گیرند، طرح همیار امسال به صورت گسترده‌تر برگزار می‌شود، افزود: امسال گاز زنجان در نظر دارد دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس، معلمان و اولیا دانش آموزان با حضور کارشناسان خبره در تمامی شهرستان‌ها برگزار کند.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های عمومی در جامعه و ایجاد فرهنگ مصرف بهینه گاز باعث کاهش مصرف بی‌رویه انرژی در کشور می‌شود، افزود: قطعاً همکاری با وزارت آموزش و پرورش به خاطر داشتن جامعه هدف گسترده در زمینه ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز مثمر ثمر خواهد بود.
رابطی از برگزاری برنامه های متنوع آموزشی و توزیع اقلام فرهنگی در قالب طرح همیار برای دانش آموزان خبر داد و افزود: گاز زنجان با برگزاری برنامه‌های نمایشی، برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام فرهنگی مانند دماسنج و کارت همیار مطالب مهمی پیرامون شناخت مشخصات و مخاطرات گاز طبیعی مانند نشت گاز، عوامل مهم آن، روش‌های نشت‌یابی در سیستم‌های داخلی، تست و نصب صحیح دودکش‌ها و همچنین چگونگی مصرف بهینه انرژی از سوی کارشناسان شرکت مطرح می‌کند.
وی در پایان با اشاره به ایجاد تفاهم نامه همکاری ما بین وزارت نفت و آموزش و پرورش در راستای اجرای طرح همیار به صورت سراسری، یاد آور شد: شرکت گاز استان زنجان برای نخستین بار در کشور با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان، طرحی با عنوان همیار گاز اجرا کرد که به علت موفقیت آمیز بودن آن در حال حاضر به صورت سراسری در مدارس کشور اجرا می‌شود.
گفتنی است؛ حاضران در جلسه طرح ها و پیشنهادات خود را برای برگزاری بهتر و گسترده‌تر، طرح همیار گاز در شهرستان‌ها در راستای نهادینه کردن الگوی مصرف و فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا