اقتصاد

عدم تعطیلی کارگاه علی‌رغم وجود مشکلات

کارگاه علی‌رغم وجود مشکلات عدیده و غیرقابل پیش‌بینی به هیچ وجه تعطیل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت سازه گستر فراز،به عنوان یکی از شرکت‌های متولی ساخت مسکن ملی در زنجان گفت: هزینه‌های ساخت مسکن بسیار بالا است و علی‌رغم وجود مشکلات عدیده و غیرقابل پیش‌بینی، کارگاه به هیچ وجه تعطیل نشده است.
پرویز بیات با بیان اینکه پروژه مذکور از زمان آغاز به کار با هشت بلوک ۹ طبقه شروع و بلوک‌ها در زون F7 و F8 تعریف شده بود، گفت: به دلیل شرایط آتش‌نشانی، دو بلوک به هم متصل و تبدیل به بلوک بزرگ شد، به همین خاطر در این پروژه چهار بلوک کوچک و دو بلوک بزرگ داریم.
وی با اشاره به اینکه  ضوابط آتش‌نشانی و لزوم پی‌کنی با توجه به توپوگرافی زمین تحویل داده شده که باعث شد تا دو ماه از برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده عقب بیفتیم، تصریح کرد: بعد از همه این موارد، بحث جابه‌جایی بلوک‌ها مطرح و همین امر باعث شد تا اقدام به اصلاح پی‌کنی‌ کنیم و همین جابه‌جایی کدها و اصلاح نقشه‌ها و حجم بالای خاکبرداری، دو ماه تاخیر در زمان‌بندی اجرای پروژه ایجاد کرد که باید مد نظر متقاضیان این پروژه قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت سازه گستر فراز، با یادآوری اینکه  تاخیر در ارائه سند تفکیک شده کوی زیتون منجر به تاخیر ۳ ماهه در خصوص اخذ تسهیلات بانکی پروژه گردید ولی خوشبختانه همه مراحل قانونی تا پایان شهریورماه سال گذشته انجام و موفق به اخذ تسهیلات شدیم.
بیات، مشکل سیمان و کمبود مصالح ساختمانی را یکی از دغدغه‌ها در مسیر اجرای این پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش مقطعی قیمت یونولیت یکی دیگر از مشکلات ما در اجرای این پروژه بود و همین مسئله باعث شد تا به صورت خودکار سرعت کارها کم شود.
وی با اشاره به اینکه آخرین صورت وضعیت پیشرفت فیزیکی ۶ بلوک این پروژه حاکی از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد، یادآور شد: برنامه بعدی این است که طی  هفته آینده اقدام به خریداری بلوک‌های دیواری خواهیم کرد که در این خصوص رایزنی‌های اولیه نیز انجام شده است.
مدیرعامل شرکت سازه گستر فراز، با تاکید بر اینکه بلافاصله مرحله نازک‌کاری پروژه را آغاز خواهیم کرد، افزود: طبق پیش‌بینی به عمل آمده و در صورت نبود مشکلات غیرمترقبه، اسکلت پروژه مذکور تا پایان شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید، هر چند عملیات نازک‌کاری نیز به صورت موازی انجام می‌شود.
بیات با بیان اینکه این پروژه ۵۶۰ واحد و در ۹ طبقه دیده شده که دو طبقه پارکینگ بوده و در هر طبقه ۱۰ واحد سکونت خواهند داشت، گفت: همه تلاش ما این است که پروژه به صورت همزمان پیش رفته و به اتمام برسد.
وی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان بیش از تسهیلات بانکی است، تصریح کرد: هزینه‌های ساخت مسکن بسیار بالا بوده اما علی‌رغم وجود مشکلات عدیده و غیرقابل پیش‌بینی، کارگاه به هیچ وجه تعطیل نشده است.
مدیرعامل شرکت سازه گستر فراز،  در خصوص وضعیت نیروی انسانی این پروژه، ابراز کرد: در این پروژه حدود ۶۰ نفر اسکلت‌کار، ۱۲ تا ۱۵ نفر اکیپ بنایی و کارگری، ۱۰ نفر پرسنل راننده و اپراتور و هشت نفر نیز در قالب اکیپ دفتر فنی مشغول به کار هستند.
بیات  در پایان حجم گود برداری دراین پروژه  را بیش از ۸۰ هزار متر مکعب اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا