اخبار ویژهعلم و فناوری

نداشتن تخصص مهمترین عامل بیکاری جوانان است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در اولین جلسه و نشست هم اندیشی با موسسین آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان زنجان گفت: مهمترین عامل بیکاری جوانان، نداشتن یک تخصص یا مهارت است.
انصاری افزود: علاوه بر آموزش به مهارت آموزان ، می بایست به مهارت افزایی شاغلین بنگاه‌های اقتصادی،واحدهای تولیدی و صنعتی نیز برای تثبیت جایگاه شغلی خود پرداخته شود تا تخصص و مهارت خود را همگام با تغییرات تکنولوژی ارتقاء بخشند.
در ادامه جلسه محمدی رییس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد استان باعرض خیر مقدم با اشاره به دستور کار جلسه، خلاصه گزارشی از عملکرد یکساله آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان در سال ۱۴۰۱ ارائه نمودند سپس به توضیحاتی در خصوص تشریح برخی ازبخشنامه‌های ابلاغی جدید دفتر آموزشگاه‌های آزاد سازمان پرداخت.
وی همچنین به نقش کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان در پیشبرد اهداف و برنامه های آموزشی این اداره کل خاطر نشان کرد: اعضای کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان بعنوان بازوهای توانمند درکنار بخش دولتی مطمئناً درتحقق اهداف، ماموریت ها، برنامه ها و تعهدات آموزشی پیش بینی شده نقش کلیدی را ایفا خواهند نمود.
وی از رؤسای کانون و انجمن های صنفی آموزشگاه‌های آزاد خواست که هر چه سریعتر در خصوص بررسی و تعیین شهریه سال ۱۴۰۲ اقدام نمایند.
گفتنی است؛ اولین جلسه و نشست هم اندیشی با موسسین آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان زنجان در سال ۱۴۰۲ روز یکشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت به ریاست محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با ارائه خلاصه گزارشی از عملکرد یکساله آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان ، تبیین و تشریح برخی از ضوابط و بخشنامه‌های جدید ابلاغی دفتر آموزشگاه‌های آزاد سازمان و همچنین پرسش و پاسخ در خصوص سوالات مؤسسین آموزشگاه‌های آزاد استان تشکیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا