اخبار ویژهاقتصاد

لزوم ارسال فهرست حقوق و دستمزد از طریق پنجره واحد خدمات مالیات

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به پنجره واحد خدمات مالیاتی سازمان اظهار داشت: پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت مکلفند مالیات متعلق را کسر و تا پایان ماه بعد به ادارات امور مالیاتی ذیربط از طریق پنجره واحد خدمات مالیاتی به نشانی salary.tax.gov.ir ارسال نمایند.
فیروز شکوری مدیرکل، با اشاره به خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی بیان داشت: سامانه مالیات بر درآمد حقوق یکی از قدیمی ترین سامانه های الکترونیکی سازمان است که مشمولین ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم جهت ارسال فهرست پرسنل و پرداختی های مربوط به حقوق و دستمزد از آن استفاده می نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطر نشان شد: پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت یا تخصیص آن مکلفند مالیات متعلق را طبق مقررات ماده ۸۵ ق.م.م محاسبه و کسر نموده و تا پایان ماه بعد ضمن تسلیم فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت کنندگان حقوق و میزان آن به اداره امور مالیاتی مربوطه، مالیات کسر شده را پرداخت کرده و در ماه های بعد فقط تغییرات صورت گرفته را ارائه نمایند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از دستگاههای اجرایی به دلایلی فهرست حقوق کارکنان خود را خارج از سامانه حقوق و دستمزد و یا به صورت فیزیکی ارسال می نمایند، تاکید نمود: تمامی مودیان محترم مالیاتی مکلف به رعایت ماده ۸۶ ق.م.م از جمله کلیه دستگاههای اجرایی، موظفند، با مراجعه به پنجره واحد خدمات مالیاتی به آدرس salary.tax.gov.ir و با رعایت قوانین موضوعه، فهرست حقوق و دستمزد دریافت کنندگان حقوق و میزان آن را به ادارات امور مالیاتی تسلیم نمایند.
فیروز شکوری افزود: ادارات امور مالیاتی مکلفند هرگونه مغایرت در میزان مالیات که به واسطه عدم ارسال فهرست توسط پرداخت کننده حقوق برای هر یک از حقوق بگیران شناسایی می شود را به انضمام جرائم موضوع قانون مالیات های مستقیم از پرداخت کننده حقوق مطالبه نماید.
در خاتمه مدیرکل امور مالیاتی استان اظهار داشت: با هدف ساده سازی و تسریع در انجام فرآیندهای مالیاتی، نام کاربری و رمز عبور مودیان محترم مالیاتی در تمام سامانه ها از جمله سامانه ارسال معاملات فصلی و سامانه مالیات بر درآمد یکسان بوده و مودیان با استفاده از رمز عبور سامانه های فوق می توانند به سامانه حقوق و دستمزد نیز دسترسی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا