اقتصاد

تخصیص قیر رایگان به شهرداری شهر زنجان

کوی فلسطین جزو یکی از مناطق سکونت گاه‌های غیر رسمی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از وجود هشت محله هدف بازآفرینی شهری (سکونت گاه غیر رسمی) در شهر زنجان خبر داد و گفت: این تعداد جزو محدوده شهری زنجان بوده و خارج از محدوده شهری نیستند.
اصغر اسماعیلی با بیان اینکه آخرین بازنگری طرح تفصیلی شهر زنجان در سال ۸۸ انجام شده است، گفت: برای شهرهای بزرگ با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر، ابتدا طرح جامع تهیه می‌کنیم و سپس طرح تفصیلی آن شهر تهیه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر زنجان سال ۱۴۰۰ انجام و سال گذشته ابلاغ شده است، ابراز کرد: با هماهنگی صورت گرفته با شهردار شهر زنجان نقشه‌های پایه برای طرح تفصیلی، براساس طرح جامع در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان است که اگر نقشه‌ها آماده شود برای طرح تفصیلی لحاظ می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه در شهر زنجان هشت محله هدف بازآفرینی شهری (سکونت گاه غیر رسمی) وجود دارد، گفت: این تعداد جزو محدوده شهری زنجان بوده و خارج از محدوده شهری نیستند و در طرح تفصیلی شهر به طور قطع دیده خواهد شد.
اسماعیلی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در راستای اقدام‌های مشترک در این هشت سکونتگاه غیر رسمی در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری، در کنار دستگاهای اجرایی که متولی تامین سرانه‌های عمومی در این سکونتگاه‌ها هستند می باشد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دراجرا و ساخت پروژه‌های مختلفی همچون کتابخانه، ورزشگاه، فضای سبز و پارک در محلات هدف در شهر زنجان در کنار شهرداری و دستگاه‌هایی اجرایی هستیم، بیان داشت: همچنین بخشی از کمک شرکت بازآفرینی شهری در این محلات در قالب تخصیص قیر برای شهرداری‌ها است که بخشی از معابر در سکونت گاه‌های غیر رسمی به صورت خاکی است که با تخصیص قیر به اداره کل راه و شهرسازی استان این قیر رایگان به شهرداری شهر زنجان تحویل داده می‌شود و بهسازی و آسفالت معابر در این محلات انجام می‌شود، به نوعی اداره کل راه و شهرسازی استان کمک حال شهرداری شهر زنجان است تا محلات هدف بازآفرینی؛ بهسازی و توسعه یابند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه کوی فلسطین جزو یکی از سکونت گاه‌های غیر رسمی محسوب می‌شود، تصریح کرد: جابه جایی ساکنین این منطقه در سه سطح بررسی شد و شایان ذکر است کوی فلسطین در بخش جنوبی شهر زنجان، حریم نوار حفاظتی راه آهن قرار دارد.
اسماعیلی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان زنجان در سال گذشته و دستور ایشان نسبت به جابه جایی ساکنان منطقه کوی فلسطین، گفت: در راستای تحقق دستور رئیس جمهور برای اسکان اهالی منطقه کوی فلسطین در مناطق بهتر، کارهای اولیه، پایش و تعداد خانوار ها و مسائل اجتماعی انجام گرفته و براساس اولویت و پیشرفت پروژه‌ها جابه جایی صورت می‌ گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا