سیاسی و اجتماعی

نقش مهم موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر بهزیستی شهرستان زنجان در هفته کار و کارگر گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق ها ی بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.
رزاق منافی در بازدید از شرکت سپهر پلاستیک پدیده که ۱۳ فرد دارای معلولیت شنوایی در این شرکت مشغول به کار هستند، اظهار داشت: طبق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت فرد معلول در صورت اشتغال (کارفرمایی) یا پرداخت بیمه (خویش فرمایی) می توانند بدون محدودیت تا موعد بازنشستگی از خدمات بیمه ای بهزیستی بهره مند شوند.
منافی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸تا ۵۰سالگی قابل پرداخت است، اظهار کرد : همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطر نشان کرد : مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.
این مسئول با تاکید بر نقش موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان گفت: پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولین جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوارهای سرپرست تحت پوشش، تامین هزینه‌های جاری و لازم گروههای هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکارهای مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان از مواردی است که موسسات خیریه می توانند انجام دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا