اقتصاد

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود ۴۵ درصد است

میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود ۴۵ درصد است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی زنجان گفت:مطالعه و اجرای ۱۵ پروژه ساختمان دولتی در استان زنجان| رتبه اول اداره کل راه و شهرسازی استان در اجرای پروژه‌های ملی در سطح استان طی سال گذشته

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۵ پروژه ساختمان دولتی و عمومی در دست مطالعه و اجرا داریم، گفت: به طور میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه حدود ۴۵ درصد است.
شنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۰ | Article Rating

جعفر میناخانی افزود: این اداره، ساخت و اجرای پروژه‌های ساختمان‌های دولتی و عمومی برای دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، اداری، درمانی، فنی و حرفه‌ای، بهداشتی و ورزشی را در حیطه وظایف کاری خود دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵ پروژه ساختمان دولتی در دست مطالعه و اجرا داریم، اظهار داشت: از این تعداد ۴ پروژه فرهنگی با اعتبار مصوب حدود ۱۱۷ میلیارد ریال (درسال ۱۴۰۰) و ۳ پروژه آموزشی با اعتبار مصوب ۷۱ میلیارد ریال و ۸ پروژه اداری هم با اعتبار مصوب ۳۳۸ میلیارد ریال در دست اجرا و مطالعه می‌باشند که اعتبارات این پروژه‌ها از محل منابع استانی و ملی تامین می‌شود و تخصیص منابع، بسته به نوع پروژه از محل منابع استانی و یا منابع ملی می‌باشد.

میناخانی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: متوسط پیشرفت فیزیکی این ۱۵ پروژه به طور میانگین حدود ۴۵ درصد است و از پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر میباشند و در این میان با توجه به اعتبارات ابلاغ شده و بر اساس برنامه زمان بندی چهار پروژه تکمیل شده و سه پروژه از آنها تحویل بهره‌برداران شده‌است.

وی افزود: ساختمان اداره کل پزشکی قانونی زنجان، اداره کل مالیات بر ارزش افزوده زنجان، کتابخانه امام علی (ع) قیدار و فرهنگسرای زرین آباد تحویل داده شده و با توجه به اعتباراتی که امسال تخصیص یافته باقیمانده پروژه ها نیزبراساس برنامه زمان بندی در دست تکمیل می باشند.

میناخانی پروژه‌های در دست اجرا را مربوط به استانداری، اداره کتابخانه های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پزشکی قانونی، اموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و افزود: برای کلیه دستگاه‌ها و ادارات دولتی مستقر در استان، با توجه به نیازهایی که دستگاه‌های بالادستی تشخیص می‌دهند ، ساختمان و تاسیسات دولتی و عمومی را اجرا می‌کنیم.

افزایش هزینه های اجرای پروژه‌ها با توجه به افزایش نرخ تورم و محدودیت اعتبارات

وی به دلایل روند طولانی شدن اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به افزایش نرخ تورم وبه تبع آن افزایش قیمت مصالح و دستمزدهای اجرای پروژه‌ها و سایر هزینه‌ها که در صنعت ساختمان دخیل هستند نیز افزایش پیدا کرده است و این عوامل باعث طولانی شدن مدت اجرای پروژه‌ها می‌شوند و هزینه‌ها از سال ۹۸ تاکنون ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته اند.

میناخانی با بیان اینکه اعتبارات دولتی محدود است، گفت: با توجه به اعتباری که تخصیص داده می‌شود کار انجام می‌دهیم و در این میان محدودیتهای اعتبارات باعث می‌شود که روند اجرای پروژه‌ها طولانی شود.

وی متذکر شد: مطالعات فاز یک و دو و بحث‌های ساخت و اجرای ساختمان‌های دولتی و تاسیسات عمومی توسط اداره کل راه و شهرسازی و با کمک گرفتن از مشاورین صلاحیت دار در رشته مربوط به صنعت ساختمان و تاسیسات راهبری می‌شوند و در طراحی پروژه‌ها از استانداردهای روز و مباحث مقررات ملی ساختمان استفاده می‌کنیم.

میناخانی با بیان اینکه پروژه‌های قابل اجرا توسط این اداره کل مورد تایید دستگاه‌های نظارتی است، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان طی سال گذشته در بحث اجرای کیفی پروژه‌های ملی، و در جذب اعتبارات استانی رتبه اول در سطح استان را از آن خود کرد.

میناخانی با تاکید بر این مطلب که طی دو یا سه سال اخیر پروژه بهداشتی و ورزشی توسط این اداره کل در استان اجرا نشده است، افزود: اجرای پروژه‌های بهداشتی بسیارهزینه بر بوده و در صورت ابلاغ پروژه جدید، آن‌چنان‌که در شرح وظایف اداره کل راه و شهرسازی می‌باشد، نسبت به اجرای پروژه‌های بهداشتی و ورزشی اقدام خواهد شد.

رئیس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی راه و شهرسازی زنجان ادامه داد: پروژه های جدید در شورای برنامه ریزی استان تصویب شده و جهت مطالعه و اجرا به اداره راه و شهرسازی ابلاغ می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا