اقتصاد

ذخیره ۱۱۲متر مکعب ذخیره آب در سد تالوار

حجم سد تالوار ۵۰۰ میلیون متر مکعب است که در زمان حاضر ۱۱۲ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: سهم این استان از سد تالوار ۱۰ میلیون متر مکعب آب است که با احداث خط انتقال از این سد، آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده تامین می‌شود.
اکبر باقری افزود: حجم سد تالوار ۵۰۰ میلیون متر مکعب است که در زمان حاضر ۱۱۲ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.
وی ادامه داد: برای عملیات اجرایی تامین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده از سد تالوار در مراحل اخذ مجوز ماده ۲۳ هستیم که تا ۲ هفته آینده نهایی می شود.
باقری افزود: ماده ۲۳ شامل اخذ ردیف اجرایی طرح است که با صدور آن، فرآیند مبادله موافقت نامه ها و انتخاب پیمانکار و مشاور انجام می شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.
باقری اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد و خط انتقال مخزن تعبیه شده است. سد تالوار در مجاورت مرز استان‌های کردستان، زنجان و همدان واقع شده‌ است.
گفتنی است، هدف از اجرای این طرح تأمین آب آشامیدنی در این استان ها، افزایش سطوح زیر کشت و تولید کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، اشتغال‌زایی و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان، افزایش متوسط درآمد کشاورزان، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی و جلوگیری از سیل و مهار طغیان رودخانه تالوار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا