فرهنگ و هنر

شهرستان خدابنده‌ از پتانسیل های خوبی برخوردار است

شهرستان خدابنده در زمینه گردشگری، صنایع‌دستی و اماکن تاریخی و زیارتی به‌ویژه منطقه گرماب، کرسف، سهرورد و قیدار از پتانسیل خوبی برخوردار است و زمینه خوبی برای توسعه صنعت توریسم را دارند.

به‌گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سید البرز حسینی گفت: طبیعت کوهستانی و وجود جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی غنی، صنایع بی‌بدیل روستایی و قرار گرفتن شهرستان خدابنده در مسیر ارتباطی استان‌های همدان و زنجان باعث شده که این شهر از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و گسترش در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی برخوردار باشد.
نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان خدابنده در زمینه گردشگری، صنایع‌دستی و اماکن تاریخی و زیارتی به‌ویژه منطقه گرماب، کرسف، سهرورد و قیدار از پتانسیل خوبی برخوردار است و زمینه خوبی برای توسعه صنعت توریسم را دارند.
حسینی بیان کرد: راه‌اندازی و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان خدابنده، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و رفاهی و حمایت از سرمایه‌گذاران ازجمله موارد درخواستی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان است.
جواد تاراسی، فرماندار شهرستان خدابنده در این دیدار افزود: معرفی، جذب اعتبار و مدیریت مناطق گردشگری در روستاها را تأثیرگذار دانست و باید در جهت حفظ آثار و مناطق باستانی و گردشگری تلاش کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این جلسه با قدردانی همکاری‌های نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خدابنده گفت: این شهرستان قابلیت‌های متعدد گردشگری و طبیعی زیادی را دارد که باید برنامه‌ریزی توسعه در هر منطقه بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن منطقه انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا