فرهنگ و هنر

دفترچه کنکور و آشنایی‌ با رشته نقاشی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، نمایشگاه گروهی هنرمندان تجسمی «روایت هنر» با همکاری حوزه هنری و نگارخانه سرو کانون سهروردی، ساعت ۵ عصر روز سه‌شنبه سی‌ام خرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور مسئولین استانی، پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی و جمع کثیری از هنر دوستان و هنرجویان رشته های تجسمی استان افتتاح گردید.
در حاشیه این افتتاحیه طی گفتگو با رضا نجفلو هنرمند پیشکسوت تجسمی استان و دانش ‌آموخته دانشگاه تهران با گرایش تصویرسازی، ورود به دانشگاه در سال ۶۹ را آغاز فعالیت هنری خود عنوان کرد. و یادآور شد دفترچه کنکور سبب آشنایی من با رشته طراحی و نقاشی بوده است.
وی ادامه داد: پس از تحصیل در رشته معماری و آشنایی به طراحی سبب شد که برای ورود به دانشگاه رشته‌ای را انتخاب کنم که طراحی و نقاشی داشته باشد.
هنرمند و مدرس رشته‌های هنری از علاقه خود به سبک امپرسیونیسم گفت و افزود: به سبب تحقیقات دوران دانشگاهی از نقاشان این دوره به به سبک هنری آثار «مانه ونومه» علاقمند شدم و نحوه رنگ‌گذاری و فضای کارهای هنری آن‌ها سبب شد که گرایشم به این شیوه و سبک متمایل گردد.
وی خاطرنشان شد: در مرور زمان و در اثر مطالعه و آشنایی بیشتر با سبک امپرسیونیسم با تغییراتی در این شیوه به سبک شخصی خود که فضایی مابین امپرسیونیسم و نگارگری ایرانی می‌باشد، رسیدم.
رضا نجفلو؛ هنرمندِ ماه فروردین حوزه هنری، در نمایشگاه ضمن ابراز امیدواری از از آثار فاخر عرضه شده و استقبال و خرید آثار توسط همشهریان هنر دوست، ایده برگزاری نمایشگاه گروهی هنرمندان تجسمی استان را از جانب امیر نعمتی رییس حوزه هنری استان بوده است و یادآور شد: در دیدار و دورهمی صمیمی ماهانه حوزه هنری پس از طرح مسائل و گلایه از سوی هنرمندان از اینکه آثارشان در منازلشان انبار شده است، پیشنهاد و ایده برگزاری نمایشگاه تجسمی و فروش آثار هنری مطرح گردید.
وی یکی از چالش‌های هنرمندان استان را فروش آثار نام برد و خاطر نشان شد: مسئولین استانی و حمایت‌های دوایر دولتی و خصوصی استان با خرید آثار و نصب بر محیط اداری و سازمانی خود می‌توانند در رفع این چالش‌ کمک شایانی داشته باشند.
در پایان گفتگو نجفلو بر ترویج و فرهنگ‌سازی استفاده از آثار هنری در بین آحاد مردم و جامعه و تأثیر آن بر ارتقاء کیفیت نگاه اجتماعی و سبک زندگی مردم تأکید داشت.
شایان ذکر است؛ نمایشگاه «روایت هنر» به مدت یک هفته و تا ۶ تیر ماه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌تواند جهت بازدید و خرید آثار هنری به گالری سرو واقع در کانون سهروردی (خیابان فاتح) مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا