اخبار ویژهپزشکی و سلامت

خرید تجهیزات جدید برای مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست با اصحاب رسانه، مرکز آنکولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) را یکی از پروژه‌های افتتاح شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این پروژه به همت خیرین و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به بهره‌برداری رسید و به عنوان یکی از مراکز نمونه در سطح کشور مطرح است.
وی پروژه سوانح سوختگی را از دیگر پروژه‌های مهم سلامت در استان خواند و افزود: این پروژه در سال‌های گذشته راکد مانده و حتی به مرحله لغو پیمان رسیده بود ولی در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید و امیدواریم طی ماه‌های آتی افتتاح شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه رجبعلی مقدم (بیمارستان تخصصی اعصاب و روان) اشاره کرد و گفت: این پروژه از ۳۷ سال پیش آغاز شده و راکد بود ولی با اعتبارات جذب شده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت بهداشت، پیشرفت چشمگیری داشته و تلاش می‌کنیم در سال جاری به اتمام برسد.
وی ساماندهی نیروی انسانی را از اقدامات دیگر دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حوز توسعه عنوان کرد و گفت: تعداد کارکنان این دانشگاه حدود ۱۰هزار نفر می‌باشد و به منظور افزایش بهره‌وری این نیروها، چارت تشکیلاتی و شرایط احراز مشاغل دانشگاه احصا شده است تا هر کسی با توجه به چارت تشکیلاتی و توانمندی‌های خود، در پست مناسب قرار گیرد.
دکتر بختیاری، با بیان اینکه پیک‌های ششم و هفتم کرونا در دوره مدیریت فعلی دانشگاه اتفاق افتاد، اظهار کرد: کرونا حوزه‌هایی چون بهداشت محیط، مدارس، خانواده و کودکان را تحت الشعاع قرار داده بود ولی در حال حاضر همه این فعالیت‌ها از سر گرفته شده است.
وی از خریداری تجهیزات جدید برای مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: ۶دستگاه ونتیلاتور با کاربری در حوزه اطفال، یک دستگاه بالون پمپ آئورتی برای جراحی قلب و یک دستگاه آنژیوگرافی مونوپلین از جمله دستگاه‌های خریداری شده در سال گذشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به خرید دستگاه سنگ‌شکن برای ارائه خدمات در بخش دولتی، خاطرنشان کرد: دستگاه سنگ شکن موجود، متعلق به بخش خصوصی بود و با پیگیری‌های صورت گرفته  یک دستگاه سنگ‌شکن خریداری شده و به زودی مستقر خواهد شد.
وی افزود: دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس که برای آنژیوگرافی‌های عروق قلبی و عروق دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دستگاهی با تکنولوژی بالا می‌باشد، خریداری شده و طی ماه‌های آتی به کشور منتقل خواهد شد.
دکتر بختیاری از استقرار دستگاه سی‌تی‌اسکن شهرستان خدابنده طی روزهای آینده خبر داد و گفت: مجوز راه‌اندازی ام آر آی در مرکز شهرستان خدابنده اخذ شده و دستگاه آن خریداری خواهد شد.
وی با اشاره به اخذ مجوز IMRT بیمارستان ولیعصر (عج)، اظهار کرد: این دستگاه به تومورهای حساسی چون تومورهای مغزی، از جهات مختلف، اشعه ساطع می‌کند و باعث می‌شود علاوه بر تشخیص و درمان صحیح، اعضای مجاور نیز صدمه‌ای نبینند و عوارضی چون نابینایی حادث نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مجوز ۱۳ رشته در مقاطع ‌، تخصصی، Ph.D، کارشناسی ارشد و کارشناسی اخذ شده است.
وی با اشاره به نهایی شدن مجوز رشته ایمونولوژی در مقطع کارشناسی ارشد، خاطرنشان کرد: در حوزه دندانپزشکی، موافقت اصولی ۳ رشته‌ی درمان ریشه، دندانپزشکی اطفال و ارتودنسی اخذ شده و با ورود رزیدنت‌ها به این شاخه‌ها، ارائه خدمات ارزان‌تر به شهروندان امکان‌پذیر خواهد بود.  
دکتر بختیاری، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در اسفند گذشته مجری برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی کشور بود، گفت: بر اساس نتایج اعلام شده از سوی نظام بین‌المللی رتبه‌بندی سایمگو، رتبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بین ۷۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور از ۲۸ در سال ۲۰۲۱ به ۱۲ در سال ۲۰۲۲ رسیده است که نشان دهنده ۱۶ رتبه ارتقا می‌باشد.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات پژوهشی دانشگاه و تاکید بر انجام تحقیقات کاربردی و مسئله‌محور، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت قرار داده‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا