اقتصاد

برخورداری نخستین واحد صنعتی استان زنجان از پساب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: شرکت راشا کاسپین زنجان که با تولید کاغذ به عنوان یکی از واحدهای صنعتی آب بر در استان شناخته می شود از پساب تصفیه شده در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان برخوردار شد.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: این کارخانه به عنوان نخستین واحد صنعتی در استان زنجان ۱۲ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز دریافت می کند.

وی افزود: طبق نیازمندی های این شرکت، سقف قرار داد فروش پساب به راشاکاسپین تا ۲۲ هزار متر مکعب نیز افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان روزانه ۵۰ هزار متر مکعب پساب خروجی دارد که در افق این طرح، میزان پساب خروجی تصفیه خانه به ۷۵ هزار متر مکعب می رسد.

جزءقاسمی بیان داشت: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب زنجان با ظرفیت تحت پوشش قرار دادن ۲۰۰ هزار نفر در مدار بهره برداری بوده و مدول دوم نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد، تلاش می شود امسال به بهره برداری برسد.

وی هدف از جایگزینی پساب با آب استحصال شده از منابع زیرزمینی در صنایع استان را صرفه جویی در مصرف آب، حفظ منابع آب زیر زمینی و حفاظت از محیط زیست استان عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب همچنان آمادگی دارد تا پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان را در اختیار صنایع آب بر قرار دهد گفت: با توجه به محدودیت های شدید منابع آب استان، پساب فاضلاب بهترین گزینه برای توسعه صنعت و راه اندازی فعالیت های مختلف تولیدی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر واحد های صنعتی در شهر زنجان، پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر ابهر نیز بزودی در اختیار صنایع این شهر قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا