سیاسی و اجتماعی

عدم ارائه خدمات به افراد بی حجاب

واحدهای صنفی که قانون حجاب را رعایت نکنند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به ابلاغ بخشنامه عفاف و حجاب به واحدهای صنفی گفت: از ارائه خدمات به افراد بی حجاب معذوریم.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف استان زنجان، محمد بازرگان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب به اصناف استان زنجان گفت: اصناف زنجان همواره یار و یاور و انقلاب و مدافع نظام بودند، هر نوع اهانت به حجاب که تعدی به حرمت‌های الهی است را محکوم می‌کنند و خواستار برخورد با افرادی هستند که در مقابله با این سنت الهی، علم مخالفت و تعدی برداشته‌اند.
وی با بیان اینکه بی‌حرمتی به حجاب در جامعه بزرگ اصناف و بازاریان زنجان قابل تحمل نیست، اضافه کرد: به همین منظور با واحدهای صنفی که قانون حجاب را رعایت نکنند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
بازرگان گفت: در همین راستا از واحدهای صنفی تقاضا می‌کنیم رعایت عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرار دهند، در غیر این صورت واحد متخلف مشمول برخورد قانونی از جمله پلمب قرار خواهد گرفت.
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ودادستان محترم اضافه کرد: در این جلسات تصمیم‌گیری‌های لازم در برخورد با اصناف خاطی انجام شده است که در مرحله نخست با تذکر ساده و در دفعات بعدی با برخوردهای جدی‌تر اقدام خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف استان زنجان به اقدامات ماه‌های قبل اصناف استان درحوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و گفت: در ماه های گذشته ،برنامه های مختلفی را جهت بررسی این موضوع و برخورد با افراد متخلف و جمع آوری البسه با نماد های ضد فرهنگی در غالب گشت های بازرسی انجام داد که بسیار موفق بود و کسبه نیز همکاری لازم را با ماموران و بازرسان به عمل آوردند .
بازرگان اولویت‌های مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بخش اتاق اصناف را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: افزایش تیم‌های بازرسی و نظارت مستمر بر وضعیت پوشش متصدیان صنفی، نوع ارائه محصولات و تبلیغات تجاری، تشکیل تیم‌های ویژه جهت نظارت بر صفحه‌های مجازی و کنترل شبکه‌های اجتماعی و پیج‌های تبلیغاتی صنوف خاص از جمله البسه زنانه، آتلیه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و غیره، ابلاغ به رؤسای اتحادیه‌ها جهت برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای صنوف زیرمجموعه و ابلاغ و بازخوانی مجدد قوانین و مقررات و رعایت شئونات اسلامی در فضای حقیقی و مجازی و ابلاغ به کلیه صنوف و اتحادیه‌های زیر مجموعه مبنی بر همکاری با آمران به معروف و ناهیان از منکر از اقداماتی است که از طرف اتاق اصناف در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا