اقتصاداخبار ویژه

صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در راستای توسعه پایدار

به گزارش پایگاه خبری آسمان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص طرح سند دار کردن املاک روستایی و شهری در راستای توسعه عدالت اجتماعی اظهار داشت: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت که بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان به خوبی توانسته در این زمینه موفق عمل کند، به طوری که در حال حاظر استان در این زمینه ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
رضا خواجه ای با بیان اینکه، تاکنون تعداد ۷۶۰۵۳ فقره صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان صادر شدده است، افزود:صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان ۸۲/۱درصد بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۶/۳ درصد است
وی ادامه داد: همچنین تعداد ۸۷۲۱ فقره صدور سند برای واحدهای مسکونی شهری به میزان۳۴/۴ درصد در استان صادر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه، طرح سنددار کردن املاک روستایی جهت نیل به اهداف کلان برنامه چون گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار محروم و کم‌درآمد موردتوجه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی – اقتصادی، کالبدی و مدیریتی – نهادی توسعه روستاهای کشور داشته است.
خواجه ای تصریح کرد: درسال گذشته ۴۷۳۱ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای بالای ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت استان صادر شد که نسبت به برنامه تعیین شده ۱۹۰درصد رشد داشته ایم.
وی با اشاره به تعامل بین بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور اسناد مالکیت گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در سطح کشور، رتبه برتر را در این زمینه کسب نموده و برای به دست آوردن این جایگاه برای استان مرهون همین تعاملات و نتیجه کارگروهی و همفکری و هم‌اندیشی است. امید است امسال نیز با تداوم این روند شاهد سنددار شدن طیف وسیعی از جامعه شهری و روستایی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا