دین و مذهب

برگزاری مسابقات قرآن در هلال احمر استان زنجان

مسابقات قرآن با رقابت 140 نفر در هلال احمر استان زنجان برگزار می شود‌.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، اعضای امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر این استان با حضور ۱۴۰ نفر با شعار “خدمت، صلح و دوستی” برگزار می‌شود.
مهندس حکمت اله هاشمی افرود: مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با شعار “خدمت، صلح و دوستی” در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن از سوی معاونت آموزش و پژوهش با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌ احمر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در تعامل و همکاری با مراکز قرآنی با هدف ایجاد انس و الفت بیشتر کارکنان با قرآن و نهج‌البلاغه، ترویج فرهنگ غنی قرآنی و نهج‌البلاغه و نهادینه کردن آن بین اعضای جمعیت هلال‌احمراستان، ارتقای روحیه معنوی و گسترش اخلاق اسلامی و تقویت ایمان و باورهای دینی، شناسایی چهره‌های قرآنی و تکریم از آنها و آشنایی بیشتر با مسائل شرعی و احکام عمومی ‌اجرا خواهد شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حفظ جزء های یک، سوم، پنجم، دهم، پانزدهم، کل قرآن کریم، حفظ سوره یاسین، قرائت در بخش بانوان در رشته قرائت ترتیل از سوره یاسین و در بخش آقایان در رشته ترتیل از سوره یاسین و در رشته تحقیق از سوره انبیاء، تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین (منبع تفسیر نمونه)، نهج‌البلاغه در رشته ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) با محوریت ‌نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و احکام از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات به شمار می رود.
هاشمی اظهارداشت: رشته احکام نیز در سطح احکام عمومی از توضیح‌المسائل مراجع عظام با محوریت احکام تقلید، طهارت و نجاسات، نماز، خمس، امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: مرحله نخست این مسابقات فردا/ ۱۰ / اردیبهشت‌‌ ماه برگزار و در آیین اختتامیه نفرات اول تا سوم هر رشته معرفی خواهد شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مرحله کشوری این مسابقات با حضور نفرات اول هر رشته در دوم و سوم خرداد امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا