اقتصاداخبار ویژه

اجرای ۱۸ پروژه اضطراری آبرسانی در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، هاشم امینی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی در سفر به استان زنجان گفت: امسال برای عبور از تابستان، ۱۸ پروژه اضطراری آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۸۹ میلیارد تومان در استان زنجان تعریف شده است.
وی اظهار داشت: در همین راستا در سال جاری ۲۲ حلقه چاه در نقاط مختلف زنجان حفر و تجهیز و وارد مدار بهره برداری گردیده است.
معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: با رصد و پایش به موقع منابع تامین، از سال گذشته برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای عبور از تابستان گرم امسال صورت گرفته بود که در اغلب شهرهای کشور قطعی آب نداشتیم.
این مقام مسئول عنوان کرد: ۲۶۹ شهر دارای تنش آبی در سطح کشور شناسایی شده که با اجرای پروژه های اولویت دار و اضطراری در این شهرها از اخلال در ارائه خدمات آبرسانی پیشگیری شد.
امینی سرانه مصرف آب در کشور را ۲۳۰لیتر برای هر نفر در شبانه روز اعلام و تصریح کرد: از این میزان ۱۹۰ لیتر مربوط به مصرف خانگی و ۴۰ لیتر برای مصارف غیرخانگی بوده است.
وی در ادامه توصیه کرد: هموطنان با اصلاح سبک زندگی و روش های مصرف به سادگی می توانند سرانه مصرف را به ۱۵۰ لیتر کاهش دهند.
معاون راهبری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۶درصد مشترکین کشور بالاتر از الگوی استاندارد مصرف می کنند، یادآور شد: مشترکین با رعایت الگوی مصرف در تمام فصول سال، حافظ منابع آبی کشور برای آیندگان خواهند بود.
این مسئول به بسته های تشویقی در حوزه برق اشاره کرد و افزود: در حوزه آب نیز برای مشترکین کم مصرف تعرفه ها با تخفیف و برای مشترکین با مصرف ۵مترمکعب قبض رایگان می شود.
امینی خاطر نشان کرد: در عین حال قبض آب برای مشترکین پرمصرف با تعرفه ها ی افزایشی صادر شده و آب بهاء زیاد شامل حالشان می شود.
گفتنی است معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی در سفر یکروزه به استان زنجان از پروژه های آبرسانی به مساکن ملی، مرکز ارتباط با مشتریان، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی در حال احداث شهر زنجان، سد تهم، تصفیه خانه فاضلاب روستای تهم، تصفیه خانه های آب و فاضلاب شهر زنجان، سد کینه ورس و همچنین تصفیه خانه آب شهرستان های ابهر و خرمدره بازدید کرد و در مراسم آغاز رزمایش دفاع از مقر که به صورت سراسری توسط شرکت های آب و فاضلاب برگزار گردید، حضور یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا