اقتصاد

ثبت نام ۳ هزار نفر زنجانی برای اخذ تسهیلات خودمالکی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه سهم استان زنجان در بخش خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ هزار واحد مسکونی است،گفت: از اغاز طرح نهضت ملی مسکن, حدود سه هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند.
بهزاد کردلو با بیان اینکه زنجانی‌ها می‌توانند به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه کرده و از تسهیلات خود مالکی استفاده کنند،گفت: سهم استان زنجان در بخش خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ هزار واحد مسکونی است که از شروع طرح مذکور تا کنون حدود سه هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند.
وی اظهار کرد: از این تعداد ۴۷۳ واحد مسکونی منجر به انعقاد قرار داد با بخش خصوصی شده است.
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خود مالکان واگذار می‌شود نیاز به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و مالکین می‌تواند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.
کردلو،با بیان اینکه سقف تسهیلات فعلا ۳۵۰ میلیون تومان و با کارمزد۲۳ درصد و ۲۰ ساله است، تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار،پروژه های خودمالکی هم می توانند از تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی بهره مند شوند.
وی گفت: پرداخت این نوع تسهیلات فرصت بسیار طلایی برای خود مالکین است و با این میزان تسهیلات بانکی، متقاضیان می‌توانند در زمین خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند و لازم به ذکر است متقاضیانی که فرم ج آنها قرمز بوده و دارای سابقه مالکیت نیز باشند, می توانند از این تسهیلات استفاده بکنند.
شایان ذکر است ثبت نام برای اخذ تسهیلات خود مالکی از اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شده و همچنان تداوم دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا