اقتصاداخبار ویژه

ساماندهی گاوازنگ در صورت واگذاری مدیریت به شهرداری و شورا توسط استانداری

اگر استانداری مدیریت گاوازنگ را در اختیار شورا و شهرداری قرار دهد این منطقه به لحاظ تفرجگاهی ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اگر استانداری مدیریت گاوازنگ را در اختیار شورا و شهرداری قرار دهد این منطقه به لحاظ تفرجگاهی ساماندهی می‌شود.
سعید نجفی با بیان اینکه تعدادی پروژه چندین ساله موروثی همچنان در سطح شهر زنجان وجود دارد که در انتظار تکمیل و بهره‌ برداری است، افزود: سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام شد، دو پروژه پادگان و فاز جنوبی سبزه‌میدان به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار داشت: امسال نیز تمام تلاش به کار گرفته خواهد شد تا پروژه‌ های نیمه‌کاره دیگری همچون پارکینگ سعدی تکمیل شود و مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فاز شمالی پروژه سبزه‌میدان نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، افزود: برخی قسمت‌های پروژه به طور کامل به اتمام رسیده و در حال حاضر در حال کف‌سازی است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه پروژه موروثی نیمه تمام دیگر پارکینگ سعدی است گفت: کل کارهای اصلی و عملیاتی این پروژه نیز تقریبا به اتمام رسیده و احتمال می‌رود همزمان با سالروز آزاد‌سازی خرمشهر به افتتاح برسد.
وی با بیان اینکه همزمان با این دو پروژه، پروژه‌ های جدید نیز آغاز به عملیات اجرایی کرده‌اند، گفت: مقرر شده تا پروژه بوستان شهر توسط قرارگاه خاتم در ۱۸۰ماه تکمیل شود و تحویل شود اما اعلام شده این پروژه زودتر از زمان مذکور تحویل داده خواهد شد و بازدید‌ها نیز نشان از این دارد که روند اجرای پروژه مناسب است.
نجفی با اشاره به اینکه یکی از اولویت اصلی بر اساس درخواست‌های مردمی ساماندهی مسیر آرامستان است، تصریح کرد: این مسیر در اغلب اوقات دارای گره ترافیکی است، برای حل شدن این معظل در صورت عقد قرار داد؛ چهار پل همسطح و غیر همسطح ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه مشاور مطالعه طرح ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر، کلیات کار را قبل از سال نو آغاز کرده است، گفت: اگر طرح به پایان رسید اصلاح خطوط تاکسی و پایانه‌ های اتوبوس‌ رانی انجام خواهد شد و گره‌های ترافیکی را حل خواهد کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه این طرح همچون طرح ترافیک شهر در قبل از عید نوروز نیست، اذعان کرد: این طرح، یک طرح مفصل با نرم‌ افزار‌ های به‌ روز است، با این وجود کلیات تقریبا نهایی شده و در حال انجام جزئیات است.
وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌ های دیگر اصلاح پروژه زنجانرود است که تا حدودی توسط بنیاد مسکن انجام شده است، ادامه داد: این پروژه نیز در اختیار شورا و شهرداری قرار خواهد گرفت، با اینکه تفاهم‌نامه موجود است اما فعلا قرارداد امضا نشده است که در صورت اجرا طرح، از پل سید محمد تا پل میربهاالدین ساحل‌سازی در راستای تفرجگاه انجام خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه تاکنون گاوازنگ تحویل شورا و شهرداری نشده است، گفت: اگر این منطقه توسط استانداری تحویل شورا و شهرداری داده شود، بحث ساماندهی این محل نیز به لحاظ ساماندهی تفرجگاهی وارد فاز اجرا خواهد شد.
وی خاطر‌نشان کرد: پروژه خانه بوران نیز اگر به عقد قرارداد برسد به عنوان تفرجگاه مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت که در بحث پخش تفرجگاه‌های سطح شهر موثر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا