اخبار ویژهعلم و فناوری

اجرای طرح همیار گاز در مدارس با مشارکت ۱۵۵ هزار دانش آموز

از سال 87 تا کنون؛ 155 هزار دانش آموز زنجانی تحت پوشش طرح همیار گاز قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس روابط عمومی شرکت گاز زنجان با اشاره به اینکه طرح همیار گاز در استان زنجان از سال ۸۷ کلید خورده است، گفت: از ابتدای اجرای طرح همیار گاز تا کنون در استان زنجان ۱۵۵ هزار دانش‌آموز در قالب این طرح آموزش‌های مصرف اصولی و بهینه گاز را گذرانده‌اند.
نادر رابطی از آغاز اجرای طرح همیار گاز در استان خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای استمرار نهضت ارتقاء سطح آگاهی مصرف ایمن و بهنیه گاز مشترکین، ۱۵ هزار دانش‌آموز زنجانی در مقطع ششم دبستان تحت پوشش طرح همیار گاز قرار خواهند گرفت.
وی افزود: در این اقدام شرکت گاز ضمن ارائه اطلاعات لازم به دانش آموزان با اهدای کارت همیار و دماسنج، آنان را به عنوان سفیران و همیاران گاز برای انتقال آموخته‌های خود به خانواده، دوستان و اطرافیان همراه می‌سازد.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز زنجان با بیان اینکه طرح همیار در اکثر مدارس شهری و روستایی استان زنجان اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارشناسان مجرب و توانمند شرکت گاز زنجان در قالب این طرح در مداس استان حاضر شده و با ارائه برنامه‌های شاد و آموزشی، کـاربردی‌ترین مطـالب درباره اصـلاح الگـوی مصرف گـاز و پیشگیری از خطرات ناشـی از بی احتیاطی در مصرف آن را به طور مستقیم به دانش آموزان منتقل می‌کنند.
رابطی در ادامه با تاکید برضرروت به کارگیری تمامی ابزارهای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کنترل و مدیریت مصرف انرژی در کشور، افزود: استفاده از ظرفیت آموزش و پروش با در اختیار داشتن میلیونها دانش آموز مستعد که یکی از نهادهای اصلی آموزش و فرهنگ سازی در کشور است، می‌تواند زمینه ایجاد، ترویج ، استمرار و نهادینه کردن فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز را در جامعه فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین سال اجرای طرح همیار گاز در زنجان است و اینکه اجرای طرح همیار گاز در مداس با همراه ساختن آموزش و پروش در راستای فرهنگ سازی مصرف اصولی و بهینه گاز از سال ۸۷ به پیشنهاد کارشناسان شرکت گاز زنجان؛ اجرایی می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به دستاوردهای حاصل از اجرای طرح همیار گاز در استان هم اکنون این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش، طی امضاء تفاهم نامه‌ای فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت نفت به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا می‌شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا