اخبار ویژهاقتصاد

وجود ایستگاه‌های باز بین‌المللی یکی از ظرفیت‌های بالقوه افزایش صادرات استان است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،  در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه و افزایش صادرات و مراودات تجاری استان، جلسه مشترک رییس و هیأت رییسه اتحادیه صادرکنندگان با مدیرکل و معاونان راه‌آهن شمال‌غرب برگزار شد.
مهدی رنگ رونا رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در این جلسه با اشاره به آمار صادرات و واردات استان زنجان و ظرفیت‌های صادرات از طریق حمل و نقل، اظهار کرد: صادرات ریلی یکی از ظرفیت‌هایی است که در زنجان وجود داشته و این موجب توسعه اقتصادی استان زنجان است.
وی با اشاره به صادرات محصولات مختلف تولیدی استان زنجان از طریق راه‌آهن در دوران شیوع ویروس کرونا که مرزهای زمینی کاملا بسته بودند، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های صادرات با توسعه فعالیت‌های حمل بار از طریق ظرفیت‌های ریلی استان می‌تواند صورت گیرد.
رنگ رونا با بیان اینکه در زمینه واردات و صادرات، زمان سیر و تحویل به مشتری به عنوان عامل موثری در تعیین قیمت مطرح است، گفت: این مهم در محصولاتی همچون فلزات رنگین  که قیمت جهانی مطرح است از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع در حمل بار از طریق ظرفیت‌های ریلی باید چاره اندیشی شود.
رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار زمان ، در دسترس بودن واگن‌ها برای صادرات و واردات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: قسمت عمده  صادرات استان زنجان در حوزه شمش روی است و ایجاد یک خط ریلی به این شهرک می‌تواند در توسعه صادرات و اقتصاد استان بسیار موثر باشد.
رنگ رونا با بیان اینکه در صورت ایجاد خط ریلی به شهرک صنعتی روی می‌توان در جابجایی و انتقال مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین پسماند حاصله  نیز از این ظرفیت استفاده کرد، اظهار کرد: وجود ایستگاه‌های باز بین‌المللی خرم‌دره و بناب در کاهش هزینه‌های صادرات بسیار موثر بوده و از این ظرفیت باید به صورت کامل استفاده کرد.
صفری مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب نیز در این جلسه با تاکید بر آمادگی همکاری این اداره کل با فعالان اقتصادی استان در راستای توسعه صادرات و همکاری در واردات و حمل بار ، بر توسعه همکاری‌ها با اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان تاکید و ظرفیت‌های راه‌آهن را بستری مناسب برای حمل بار و کالا توصیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا